گروه بازرگانی- با احداث بیش از ۲۵ طرح بزرگ و کوچک صنعتی در منطقه آزاد قشم ۴۰هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی جذب و بیش از نیمی از این واحدهای صنعتی در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس اصغری مدیرعامل منطقه آزاد قشم در نشست مشترک با اعضای خانه صنعت و خانه توسعه و تجارت قشم گفت: با گشایش این واحدهای صنعتی، شاهد ایجاد اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و اشتغال غیر مستقیم افراد بسیاری خواهیم بود. وی افزود: در عرض ۵ ماه پایانی سال ۸۵ بیش از ۲۰ طرح بزرگ و کوچک صنعتی جهت اخذ اعتباراتی بالغ بر ۲۳۰میلیارد ریال از محل اعتبارات کارگاه‌های زودبازده بررسی و به بانک عامل ارسال شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰میلیارد ریال از این طرح‌ها به تصویب رسیده و مابقی طرح‌های ارسالی در حال بررسی و تایید نهایی است.

اصغری تصریح کرد: طرح ساماندهی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران در حوزه خلیج‌فارس که پایلوت آن قشم خواهد بود با هدف رسیدن کشور به قدرت اول اقتصادی منطقه خلیج‌فارس در قالب سند چشم‌انداز ۲۰ سال نظام در حال اجراست.

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح بیش از ۱۵ وزارتخانه و نهاد و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری تعامل و همکاری دارند و نشست‌های کمیته‌های ۸ گانه این ستاد از سال‌جاری آغاز شده است.

اصغری گفت: براساس برنامه چهارم توسعه اولویت منطقه آزاد قشم، توسعه صنعتی است که امسال شاهد تحولات گسترده‌ای در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: راهبرد اصلی منطقه ‌آزاد در توسعه صنایعی است که به توسعه صادرات از مناطق آزاد کمک کنند و در این راستا تسهیلات و امتیازات فراوانی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست اعضای خانه صنعت و خانه توسعه و تجارت قشم به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه توسعه صنایع و تجارت و رفع مشکلات این دو بخش پرداختند.

خانه صنعت به عنوان نماینده کارخانجات صنعتی و خانه توسعه و تجارت به عنوان نماینده بازرگانان و تجار دو نهاد بخش خصوصی هستند که با هدف ایجاد تشکلی منسجم در بخش صنعت و تجارت در جزیره قشم ایجاد شده‌اند.