دومین نمایشگاه بین‌المللی عراق با ابتکار و هماهنگی ترکیه و همکاری اداره‌کل نمایشگاه‌های وزارت بازرگانی عراق با حضور هزار نماینده صنعتی از ۳۰کشور جهان در شهر «غازی آنتپ» واقع در جنوب شرقی ترکیه گشایش یافت. این نمایشگاه سال گذشته برای اولین بار در غازی آنتپ برگزار شده بود.

به گفته «نژاد کوچر»، رییس اتاق صنایع غازی آنتپ نمایشگاه امسال در محل جدیدی با صرف هزینه‌ای حدود ۱۰میلیون دلار و در مدت چهار‌ماه تاسیس شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه که تا ششم خردادماه دایر خواهد بود، «کرشاد توزمن»، وزیر بازرگانی خارجی و گمرکات ترکیه، «علی جوشکون» وزیر صنایع و بازرگانی، «دیزایی»، وزیر عمران و مسکن عراق، «عبدالفلاح السودانی»، وزیر بازرگانی و شمار قابل‌توجهی از بخش‌خصوصی و دولتی عراق، سوریه و ترکیه حضور داشتند. کرشاد توزمن طی سخنانی گفت: در چهار‌سال اخیر حجم بازرگانی خارجی استان غازی آنتپ ترکیه چهار برابر افزایش یافته و به ۳میلیارد دلار رسیده است. وزیر عمران عراق نیز از خرابی‌ها در کشورش گفت و به طرح‌های بازسازی در عراق اشاره کرد و افزود: در دوران بازسازی در انتظار همیاری‌های بیشتر کشورهای همسایه و عرب هستیم. او، ترکیه را شریک بزرگ عراق خواند و گفت: تا سال ۲۰۱۰میلادی به احداث ۳میلیون واحد خانه نیاز داریم و شرکت‌های پیمانکاری ترکیه در این مسیر فعالیت و همکاری خوبی با عراق دارند.

وزیر بازرگانی عراق نیز ابراز امیدواری کرد دومین نمایشگاه بین‌المللی عراق در افزایش و تعمیق همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ترکیه و عراق کمک کند. «نژاد کوچر»، رییس اتاق صنایع غازی آنتپ نیز گفت: عراق بزرگ‌ترین شریک تجاری غازی آنتپ است و پیش‌بینی می‌شود حجم صادرات این شهر به عراق از ۵۷۰میلیون دلار سال ۲۰۰۶به یک‌میلیارد دلار در سال جاری برسد. در نمایشگاه امسال بیش از ۹۰۰ شرکت غرفه دارند که حدود ۱۰۰ شرکت از آنها را شرکت‌های خارجی تشکیل می‌دهند.