مدیر «جشنوارهای فروش و نمایش کالاهای ایرانی» در خراسان رضوی اظهار داشت: بیش از ۱۲۰هزار نفر از شهروندان تاجیکستان از ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران که در شهر دوشنبه پایتخت این کشور برگزار شد، دیدن کردند. فرامرز سلطانی روز چهارشنبه درپایان برپایی این نمایشگاه گفت: استقبال اهالی تاجیکستان از این نمایشگاه کم سابقه بود و تعداد متقاضیان کالاهای ایرانی به حدی بود که در روز اول نمایشگاه کالاهای بسیاری از غرفه‌ها تمام شد.

وی افزود: درپایان نمایشگاه مراسم قرعه کشی بین خریداران کالاهای ایرانی برگزارشد و در مجموع حدود ۳۰۰ نفر از خریداران کالاها، جوایز غرفه‌های مختلف نمایشگاه را که در بین آن ده‌ها سکه طلا و تلویزیون رنگی بود، دریافت کردند.

به گفته وی، در این نمایشگاه حدود ۵۰واحد صنعتی و تولیدی در بخش‌های فنی مهندسی، الکترونیک، صنعت دوچرخه‌سازی، صنایع غذایی، فرش ماشینی، لوازم و تجهیزات بهداشتی کالاهای خود را به نمایش و در معرض فروش گذاشتند.

جشنواره فروش و نمایش کالاهای ایرانی از روز جمعه تا روز سه‌شنبه توسط استانداری خراسان رضوی و با همکاری وزارت رشد اقتصاد و تجارت تاجیکستان و اتاق بازرگانی این کشور در کاخ باربد شهر دوشنبه برگزار شد. در حاشیه این نمایشگاه همایش و نشست‌های تجارایرانی و تاجیک نیز برگزار گردید.ارزش مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در سال گذشته میلادی ۱۰۰میلیون دلار بود.