مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: مرز میل ۷۸ در این استان به عنوان معبر رسمی بین ایران و افغانستان شناخته شد. محمدعلی بیجاری گفت: با موافقت دولت‌های ایران و افغانستان مرز میل ۷۸ در این استان به عنوان مرز رسمی و مجاز بین دو کشور اعلام شد لذا عبور و مرور از آن نیز مجاز خواهد بود.

وی افزود: طی هفته آینده هیات رسمی ۱۱نفره افغانستان از جمله والی استان فراه به ایران سفر می‌کند و طی مراسم رسمی سایت موقت این مرز افتتاح می‌شود.

بیجاری در گفت‌وگو با «ایرنا» ادامه داد: برای آماده‌سازی سایت موقت مرز ضمن آماده‌سازی و تسطیح زمین در هر دو طرف مرز، حصارکشی، نصب کانکس، تامین آب و برق و مخابرات انجام شده و تجهیزات اداری آن نیز نصب گردیده است.

وی گفت: همچنین عملیات ساختمانی برای ایجاد سایت دایم مرز در حال اجرا است.

در این ارتباط تمامی دستگاه‌های اداری ذیربط از جمله گمرک و نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان پایانه‌ها و بانک ملی آماده استقرار نیرو و کنترل لازم از ششم خرداد ماه جاری هستند.

وی گفت: پایانه مرزی میل ۷۸ از طرف ایران با اعتبارات وزارت راه و ترابری و پایانه طرف افغانستان از محل اعتبارات ستاد بازسازی افغانستان ساخته می‌شود.

بیجاری افزود: ساخت این پایانه نقش به سزایی در توسعه روابط دو کشور و دو استان خراسان جنوبی و فراه، سهولت در امر صادرات و واردات، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و رونق استان و منطقه دارد.