افزایش پوشش ریسک سرمایه‌گذاری

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، از افزایش بیش از دو برابری پوشش ضمانت سرمایه‌گذاری در کشور بلاروس خبر داد. این در حالی است که پیش از این سهم پوشش صندوق ضمانت صادرات ۹۰میلیون دلار بود که این میزان در حال حاضر به ۲۰۰میلیون دلار رسیده است.

سیدکمال علی در گفت‌وگو با «ایرنا»، با اشاره به این که پروژه‌های متعددی در بلاروس در دست اجرا است، افزود: در حال حاضر پنج پروژه بزرگ در بخش‌های جاده‌سازی ، سیمان و دیگر بخش‌های اقتصادی تا سقف ۶۰۰میلیون دلار در بلاروس تعریف شده است که پروژه‌های جدید پس از سفر اخیر رییس جمهوری به کشور بلاروس شکل گرفته است. به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، ایران چهار بانک بلاروس را برای انجام معاملات طرف‌های ایرانی مورد تایید قرار داده است. سیدعلی از احتمال ایجاد شعبات جدید بانک‌های صادرات، رفاه و توسعه صادرات در کشور بلاروس خبر داد.

وی همچنین گفت: مصوبه ۳۳درصد کاهش کارمزد صندوق ضمانت صادرات ایران از ۱۸اردیبهشت ماه اجرایی شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در خصوص تبعات فعالیت بانک‌های خارجی در کشور، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از عمده‌ترین پیامدهای این حضور است.

وی افزود: در صورت شروع به کار بانک‌های خارجی در ایران، نرخ سود به تعادل خواهد رسید که این موضوع به نفع اقتصاد داخلی است.