بانک‌های خارجی، عامل تحرک در پیوستن به WTO

مدیر بخش مواقفت‌نامه غیرکالایی دفتر نمایندگی تام‌الاختیار ایران با تاکید بر حرکت تدریجی کشور به سوی اقتصاد بین‌المللی گفت: ورود بانک‌های خارجی به عرصه بانکداری کشور باعث بهبود عملکرد بانک‌های کشور، افزایش قدرت رقابت آنها و تسریع در روند الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی می‌شود. وحید بزرگی در گفت‌وگو با «مهر» ورود بانک‌های خارجی به عرصه بانکداری کشور و خرید سهام عرضه شده بانک‌های ایرانی توسط سرمایه‌گذاران خارجی را باعث بهبود عملکرد بانک‌ها نسبت به زمان فعلی دانست.

وی ورود بانک‌های خارجی به عرصه فعالیت‌های بانکی کشور را در افزایش قدرت رقابت بانک‌ها تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: ورود بانک‌های خارجی به ایران، روند الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی و اقتصاد جهانی را سرعت می‌بخشد.

بزرگی با بیان اینکه با این اقدام کشور می‌تواند به سوی جهانی شدن گام بردارد، افزود: پس از الحاق به WTO و آزاد سازی اقتصادی اگر کشور دچار نوسان اقتصادی شود، سازمان تجارت جهانی راهکارهایی را برای جلوگیری از این وضعیت در نظر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با الحاق به سازمان تجارت جهانی، مقررات و محدودیت‌های WTO از ایجاد خلاء و نوسانات اقتصادی کشور جلوگیری می‌کند.

مدیر بخش موافقت‌نامه‌های غیرکالایی دفتر نمایندگی تام‌الاختیار ایران اظهار کرد: در جریان مذاکرات برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی، وضعیت تعرفه‌ها طبق توافق طرفین مذاکره تعیین می‌شود.