مقامات و مسوولان الجزایر خواستار توسعه روابط اقتصادی و بهره‌مندی از الگوی صنایع ایران شدند. به گزارش روابط‌عمومی اتاق تعاون کشور، محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق تعاون کشور در نشست مشترک با رییس اتاق بازرگانی الجزایر گفت: در حل حاضر کیفیت کالاهای ایرانی با کالاهای اروپایی مطابقت دارد.

در ادامه این نشست، ابراهیم‌بن جابر، رییس اتاق بازرگانی الجزایر با اشاره به موفقیت تولیدکنندگان ایرانی، بیان کرد: در بازدید از چندین کارخانه ایرانی در زمینه خودروسازی، کشتی‌سازی و مواد غذایی با پیشرفت قابل توجه آنها آشنا شدیم.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه الجزایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه توسعه الجزایر از ۸۰ملیارددلار به ۱۵۰میلیارد دلار رسیده و در بخش مسکن به یک‌میلیون و دویست واحد مسکونی نیازمندیم.

رییس اتاق بازرگانی الجزایر ادامه داد: اتوبان‌سازی از شرق به غرب و دو خط کردن راه‌آهن از دیگر برنامه‌های توسعه الجزایر تلقی می‌شود.

به گفته وی سرمایه‌گذاران در بخش توسعه صحرا و فلات قاره در کشور الجزایر به مدت ۱۰سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

ابراهیم‌بن جابر با اشاره به عضویت الجزایر در اتحادیه آفریقا اظهار داشت: هم‌اکنون در حال تصویب منطقه آزاد تجاری هستیم که ایران می‌تواند از طریق الجزایر به سایر بازارها راه پیدا کند.