گروه بازرگانی- خطوط پروازی تجاری (کارگو) بین مناطق آزاد ایران به ویژه قشم و کیش و مناطق آزاد امارات راه‌اندازی شد. مهندس محمدعلی محبی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ضمن بیان این مطلب گفت: در‌حال‌حاضر یک فروند هواپیمای EM۱۱۰ که ظرفیت حمل ۲ تن کالا را دارد در فرودگاه قشم مستقر شده و ترانزیت کالای تجاری بین دبی و قشم را برعهده دارد.

وی با اشاره به توسعه همکاری‌های بین مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایران و تلاش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: در روز‌های آینده با استقرار یک فروند از هواپیماهای EM۱۱۰ خط پرواز تجاری بین کیش و دبی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات ترانزیت کالا از مسیر دریایی و نرخ پایین بیمه کالاهای ترانزیت شده از مسیر دریایی این خطوط پروازی توسط خدمات فرودگاهی پیام راه‌اندازی شده است.

مهندس محبی اظهار داشت: هواپیماهای مذکور قابلیت سرویس‌دهی تا ۷ سورتی پرواز در روز را در مسیرهای یاد شده، دارند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: در‌حال‌حاضر ۵ فروند هواپیمای EM۱۱۰ و ۲ فروند هلی‌کوپتر ۲۲۰ به صورت ملکی و ۲ فروند هواپیما از جمله هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در مسیر‌های امارات، افغانستان و عراق به فرودگاه پیام و بالعکس به ارائه خدمات ترانزیت کالا می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هلی‌کوپتر در مسیر لاوان و خارک جهت پشتیبانی سکوهای نفتی شرکت ملی نفت ایران به ارائه خدمات می‌پردازد.