راهکارهای تازه برای حمایت از صادرات

راهکارهای جدیدتری برای جبران کمبود اعتبارات مورد نیاز برای صادرات پیش‌بینی شده است. رییس سازمان توسعه تجارت و معادن وزیر بازرگانی، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت در اولین نشست شورای‌عالی صادرات در سال جدید برای جبران کمبود اعتبارات مربوط به جوایز صادراتی و حمایت از صادرات، پیشنهادهای جدیدی در شورای عالی صادرات مطرح می‌کند.

مهدی غضنفری خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه این پیشنهاد‌ها، تلاش می‌کنیم که منابع دیگری از مشوق‌ها را برای حمایت از صادرات بیابیم تا مقداری از کمبودها جبران شود.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت در سال ۸۶ با اعمال مشوق‌هایی، واحدهای کوچک صادراتی را به سوی ثبت شرکت‌های بزرگ صادراتی سوق خواهد داد چرا که با تشکیل این شرکت‌ها حضور موثرتری در امر بازاریابی، برندسازی و فعالیت‌های تجاری خواهیم داشت.

براساس آخرین مصوبه‌ هیات دولت میزان ۱۴۱میلیارد تومان جایزه و مشوق‌های صادراتی در سال‌جاری اختصاص یافته و برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ شده است.

این در حالی است که شورای عالی صادرات چندی پیش برای حمایت از صادرکنندگان ۷۳۰میلیارد تومان به عنوان مشوق‌ها و جوایز صادراتی پیشنهاد کرده بود که از این مبلغ پیشنهادی تنها ۱۴۱میلیارد تومان آن به تصویب رسیده است. اگر این ارقام جدی باشد بدهی ۴۳۰میلیارد تومانی دولت به صادرکنندگان تحت عنوان جوایز صادراتی سال ۸۳ و ۸۴ و ۸۵ همچنان باقی خواهد ماند.