دنیای‌اقتصاد- یحیی آل‌اسحاق و محمد نهاوندیان مطرح‌ترین افراد برای ریاست اتاق تهران هستند. گفته می‌شود یحیی‌آل اسحاق به ریاست اتاق تهران انتخاب خواهد شد و محمد نهاوندیان برای رقابت با رییس اتاق ایران آماده خواهد شد. اگرچه دیروز در محافل خبری عکس این حالت نیز مطرح شد. رقابت‌ نام‌ها در اتاق تهران

گروه بازرگانی - زنگ آغاز به کار ششمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران امروز با معرفی هیات رییسه این اتاق به صدا درمی‌آید.

۳۹ منتخب بخش خصوصی به همراه ۲۰ نماینده دولتی (البته یک نماینده وزارت جهاد کشاورزی هنوز معرفی نشده است) با حضور در اتاق تهران بار دیگر تمام نگاه‌ها را به ساختمان پنج طبقه خیابان مطهری معطوف می‌کنند.

در دوم اسفند ماه سال گذشته بسیاری کارت عضویت به دست به این ساختمان آمدند.

در روزی که حواشی بسیاری داشت، سه هزار و ۱۹۸ رای به صندوق‌ها ریخته شد و در نهایت هیات نظارت بر انتخابات نام ۴۰ برنده را شبانه اعلام کرد.

صبح روز بعد شیپورهای پیروزی از اردوگاه تحول خواهان نواخته شد. آنان ۲۲ چهره خود را از همان روز بر روی صندلی‌های بزرگ‌ترین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور می‌دیدند.

«محمدرضا بهزادیان» با بیش از ۱۳۰۰ رای پشتوانه محکمی از حمایت فعالان اقتصادی پایتخت برای خود ساخته بود و صندلی ریاست اتاق ایران را در سر می‌پروراند اما رویاهای وی، دچار کابوس شد.با نزدیک شدن به پایان سال ۸۵ و تعطیلات نوروز خبر ابطال اعتبارنامه نفر اول انتخابات اتاق‌ها اعلام شد.بهزادیان بلافاصله موضع‌گیری کرده و از دست‌های پنهانی خبر داد که قصد اخراج وی از بازی رقابت را دارند.او در این شرایط، شورای عالی نظارت بر اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن را به یاری طلبید و با طرح شکایتی خواستار رسیدگی به پرونده خود شد.

اما آیا شورایی که سه وزیر (بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی) در آن عضو هستند فرصت برگزاری جلسه‌ای برای رسیدگی به پرونده یک نفر را دارند؟ جلسه‌ای که تا امروز برگزار نشده است.

در شرایطی که بهزادیان و گروه خواستاران تحول به رایزنی با مقامات دولتی و حتی اصلاح‌طلبان مشغول بودند، رییس اتاق ایران و یارانش مقدمات حضور در هیات رییسه ششم را فراهم می‌کردند، تا جایی که علینقی خاموشی در نشستی با حضور تعدادی از روسای اتاق‌های سراسر کشور اعلام کرد که در ترکیب هیات رییسه آینده دو نفر از آنان (خواستاران تحول) و دو نفر از گروه دیگر (نوآفرینان) حضور خواهند داشت.

با این تفاصیل، به نظر می‌رسد مهره چینی‌ها هیات رییسه اتاق تهران و اتاق ایران به دور از جنجال‌های همیشگی شکل گرفته و سهم سه گروه مدعی (خواستاران تحول، نوآفرینان، فعالان توسعه) در ترکیب هیات رییسه پارلمان بخش خصوصی شاید مشخص شده‌باشد!

شنیده‌ها حاکی است، نام یحیی آل اسحاق، وزیر سابق بازرگانی و از گروه نوآفرینان، برای تصدی ریاست اتاق تهران مطرح شده‌است. همچنین از محسن بهرامی ارض اقدس نیز به عنوان چهره جدید هیات رییسه این اتاق یاد می‌شود. و اما در ساختمان خیابان طالقانی چنین به‌نظر می‌رسد که خاموشی، محمدنهاوندیان،محسن خلیلی،مهدی مفیدی و محسن مهرعلیزاده بخت اول حضور در هیات رییسه اتاق ایران را در اختیار دارند، محمد نهاوندیان، رییس فعلی اتاق تهران، با وجود اصرارهایی که از وی برای کاندیدشدن در انتخابات امروز شده، سرباز زده است و پیش‌بینی می‌شود وی خود را برای راهیابی به اتاق ایران آماده می‌کند.

اما نکته قابل توجه عدم حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی در مراسم انتخابات هیأت رییسه اتاق تهران است به رغم تلاش‌های اتاق تهران به منظور دعوت از رسانه‌ها، مانع تراشی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

به هر حال هوای انتخابات اتاق تهران به قول مسعود دانشمند «ابری» است برای آنکه ببینیم آفتاب اقبال چه کسانی از پس ابر هویدا می‌شود، باید تا عصر امروز صبر پیشه کنیم.