گروه بازرگانی-اتاق بازرگانی بین‌المللی به منظور منبع‌یابی قراردادهای جهانی راهنمای جدیدی را منتشر کرد. این اولین راهنمای جامعی است که در راستای هدایت شرکت‌های کوچک و متوسط بازرگانی در عملکرد بین‌المللی نگارش شده است. به گزارش روابط عمومی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، این کتاب به نیازهای افزایش رقابت داخلی و همچنین به کسب و کارهای کوچکی که در تکاپوی افزایش بازده هستند کمک می‌کند تا راه‌هایی برای شناسایی منابع جدید جهت تامین نیازهای خود به دست آورند.

مایکل هانکک، نایب رییس کارگروه شناسایی منابع اقتصادی جهانی ICC و مشاور شرکت سالاتز در این رابطه می‌گوید:

این طرح تمام مراحل مهم مورد نیاز، از جمله اینکه چگونه به جمع‌آوری اطلاعات بپردازیم و تقاضای پیشنهاد دهیم تا پیش‌نویس قراردادی را تنظیم نماییم و نیز فروشنده‌ها را ارزیابی کنیم و راه‌های گریز از قرارداد را بشناسیم، شامل می‌شود.

در این کتاب به شناسایی منابع مورد نیاز شامل انتقال فرآیندها و وظایف غیر محوری به شرکت‌های متخصص، پرداخته شده که این امر برای بنگاه‌های اقتصادی بسیار با اهمیت بوده و باعث می‌شود آنان در فعالیت‌های محوری خود متمرکز شوند و هزینه‌ها را کاهش دهند.

شرکت‌ها باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد یافتن منابع مناسب قادر به ارزیابی منصفانه میزان خطرات، هزینه‌ها و پیش‌بینی عملکرد فروشنده‌های جدید باشند و این از دیگر مراحل مشکل‌تر است.

مرحله دیگر که شامل جمع‌آوری اطلاعات برای شناسایی منابع موردنیاز و اطلاع‌رسانی به کارکنان برای شروع کار جدید است با کمک اتاق بازرگانی ساده می‌گردد. اتاق بازرگانی می‌تواند لیستی از تجار و متخصصان کشور موردنظر را همچون حسابداران، وکلا و ادارات صدور مجوزهای دولتی تهیه نماید که به انتخاب منابع موردنظر کمک شود.

در حال حاضر منابع اندکی برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط وجود دارد، اما با انتشار این کتاب راهی برای شناخت منابع و فرصت‌های اقتصادی به آنان نشان داده می‌شود.

ICC از نظرات متخصصان بازرگانی بین‌المللی جهت تنظیم این کتاب کمک گرفته تا تمامی موضوعات کلیدی را به شکل آسانی به خوانندگان غیرحرفه‌ای انتقال دهد. در طی سالیان متمادی ICC به خاطر انتشار روزافزون نشریات خود از آن جهت که ابزار سودمندی که در اختیار بازرگانان قرار می‌گیرد که در هیچ جای دیگر امکان دستیابی به آن وجود ندارد،شهرتی کسب کرده است.

کارگروه شناسایی منابع اقتصادی بخشی از کمیسیون قانون تجارت ICC است که پرفروش‌ترین مجموعه نمونه قراردادهای تجاری بین‌المللی را منتشر کرده است.