در روند الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی، کشورهای مخالف موضع هسته‌‏ای ایران بر منافع اقتصادی خود پافشاری کرده و در گروه کاری ایران حضور می‌‏یابند. محمد امین هادوی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه اطلاع‌‏رسانی در خصوص روند الحاق کشورمان به WTO بسیار ضعیف بوده و مردم و بخش‌خصوصی اطلاع زیادی ندارند، که در چند ماهه‌‏ای که دولت ایران به عنوان عضو ناظر WTO انتخاب شده و در حال پیگیری مسائل ورود است، کمیسیون‌‏های کاری تشکیل شده و قرار است کمیسیون‌‏های زیادی در آن با ایران مذاکره کنند، چه اتفاقی افتاده است.

به گفته وی، هنوز مشخص نیست، منافع بخش‌خصوصی در روند مذاکرات دولتی میان ایران و سایر کشورها در چه جایگاهی قرار دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، گفت: شاید تصور دولت این است که موضوع مذاکرات ۱۰ سال طول می‌‏کشد و لازم نیست در اوایل راه اطلاع‌‏رسانی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: معتقدم که وزارت بازرگانی و نمایندگی تام‌‏الاختیار تجاری ایران در سازمان تجارت جهانی، ‌‏باید به طور مرتب فعالان بخش‌خصوصی و مردم را که سرمایه‌‏گذاران جدید اقتصاد ایران هستند در جریان قرار دهند که روند برنامه‌‏ریزی برای ورود به WTO چگونه است.هادوی اعلام کرد: نمایندگان بخش‌خصوصی و اتاق‌‏ها باید وارد این ماجرا شده و درگیر روند الحاق شوند ضمن این‌‏که اگر این نمایندگان می‌‏توانند کمکی به روند الحاق داشته باشند، وارد عرصه شوند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، ادامه داد: کشورهایی که حتی در شورای امنیت علیه ایران رای داده‌‏اند، در هر حال در رابطه با منافع اقتصادی خود کوتاه نیامده و اگر بدانند که منافع اقتصادی شان تامین می‌‏شود، حتما با ایران توافق می‌‏کنند.