گروه بازرگانی- دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با حضور ۱۳۰۷ شرکت داخلی و خارجی امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار می‌کند. به گزارش ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در این دوره از برپایی نمایشگاه ۷۹۷ شرکت داخلی و ۵۱۰ شرکت خارجی از ۲۵ کشور جهان از جمله انگلستان، آلمان، فرانسه، روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، بلژیک، اسپانیا، امارات و عربستان حضور یافته‌اند.

مقایسه نمایشگاه امسال با دوره یازدهم حاکی از افزایش ۱۵ شرکت خارجی و ۷ شرکت داخلی است. در یازدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی ۷۹۰ شرکت ایرانی و ۴۹۵ شرکت خارجی حضور داشتند.

مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه دوازدهم، جلب سرمایه‌های خارجی، معرفی محصولات نهایی، افزایش سهم بازار، مطالعات بازاریابی، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ملاقات با مصرف‌کنندگان نهایی محصولات و خریداران فعلی، است.

همچنین، در این دوره از نمایشگاه ۴ نشست با موضوع‌های «خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی، بهینه‌سازی مصرف سوخت، خودکفایی و توسعه ساخت داخل و کارآفرینی» برگزار می‌شود و در هر یک از موضوع‌های یاد شده رویکرد جذب سرمایه‌گذاری خارجی مورد بحث قرار می‌گیرد.

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با حضور دکتر پرویز داوودی، معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نفت و برخی از اعضای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی از سفرای کشورهای خارجی و مدیران، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنعت نفت در محل دائمی نمایشگاه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه دایر است.