مدیر گمرکات استان مرکزی اعلام کرد: یک‌هزار و ۳۷۷میلیارد و ۳۶۵میلیون ریال کالا به وزن ۲۵۴میلیون و ۹۷۷کیلوگرم در سال ۸۵ از مبادی گمرکات این استان به ۲۳ کشور جهان صادر شد. مهدی میراشرفی در گفت‌وگو با «ایرنا» با اعلام این خبر گفت: این میزان صادرات در قالب چهارهزار و ۴۵۳فقره‌ اظهارنامه ‌صادراتی به کشورهای آسیایی، حوزه خلیج‌فارس، کشورهای آفریقایی و اروپایی صادر شده است.

وی عمده اقلام صادراتی استان را شامل قیر، نفت، پلی اتیلن سنگین، ورق آلومینیم، بلدوزر، کربنات کلسیم، اجاق گاز، انواع خشکبار، فرش و گلیم، خواربار، ایزوگام، کاشی و سرامیک، شترمرغ، انواع چسب ، گل و قطعات واگن عنوان کرد.

میراشرفی افزود: صادرات استان در سال ۸۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن از نظر ارزش ۳۰درصد از نظر تعداد اظهارنامه‌ها ۳۴درصد و از نظر وزنی ۲۷درصد رشد دارد.

میراشرفی گفت: در این مدت همچنین با تنظیم ۲۱۳فقره اظهارتامه وارداتی هفت‌میلیون و ۵۹هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۸۶میلیارد و ۵۲۴میلیون ریال از ۲۱کشور جهان به استان مرکزی وارد شد.

وی تصریح کرد: عمده‌این کالاها شامل سنگ آکواریوم، مواد و تجهیزات اولیه تولید صنعتی، ماشین‌آلات مستعمل رنگرزی، روغن هیدرولیک، لاستیک ماشین راهسازی و پاکت استریل شیر بوده‌است. همچنین طی سال گذشته درآمد گمرکات استان مرکزی ۳۸میلیارد و ۷۵میلیون ریال بود.