گروه بازرگانی- با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز، مجامع امور صنفی و شهرداری تبریز، نخستین نمایشگاه سیر تحولات اقتصادی استان در یکصد سال گذشته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در این باره گفت: شهر تبریز و آذربایجان شرقی در طول تاریخ به عنوان شهر اولین‌ها مطرح بوده است و این رتبه در اقتصاد استان نیز نمود عینی دارد. صادق نجفی با بیان اینکه آذربایجان شرقی اکنون نیز در میزان صادرات غیرنفتی، حضور تجار و بازرگانان، ثبت سفارش، تولید و صادرات فرش دستباف و واحدهای تولیدی بعد از تهران رتبه نخست را در بین استان‌های کشور دارد، افزود: باید با تلاش و همکاری میان تمام فعالان اقتصادی سعی کنیم این رتبه را حفظ کرده و در توسعه اقتصادی استان و کشور فعال باشیم.

رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اصناف و بازرگانان باید در برپایی این نمایشگاه و همکاری گسترده داشته باشیم گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ماکتی از بازار ۱۰۰سال گذشته تبریز به صورت واقعی ساخته و شیوه دادوستد در یکصد سال گذشته به صورت عینی به بازدیدکنندگان نمایش داده خواهد شد.

این نمایشگاه همزمان با برپایی جشن یکصدمین سالگرد شهرداری تبریز از ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.