تسهیلات ارزی پرداخت شده به صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی، خدمات و تولیدکنندگان طی هفت سال گذشته به ۱۰۷۰میلیارد ریال رسید. به گزارش «فارس»، تسهیلات ارزی پرداخت شده به صادرکنندگان کالاهای غیر نفتی، خدمات و تولیدکنندگان در سال ۷۹ حدود ۸/۱۰۴میلیارد ریال، سال ۸۰ حدود ۸/۱۳۳میلیارد ریال، سال ۸۱ حدود ۹/۹۲میلیارد ریال، سال ۸۲ حدود ۱۲۹‌میلیارد ریال، سال ۸۳ حدود ۳/۱۷۳‌میلیارد ریال، سال ۸۴ حدود ۳/۱۵۰‌میلیارد ریال و ۹ماه نخست سال ۸۵ حدود ۱/۲۸۶‌میلیارد ریال بوده است.

این گزارش می‌افزاید: میزان تسهیلات ریالی پرداختی بانک توسعه صادرات ایران در قالب تسهیلات کوتاه‌مدت و بلندمدت در سال ۷۹ حدود یک‌هزار و ۷۷۱‌میلیارد ریال، سال ۸۰ حدود دو‌هزار و ۵۳‌میلیارد ریال، سال ۸۱ حدود یک‌هزار و ۹۳۳‌میلیارد ریال، سال ۸۲ حدود دو‌هزار و ۲۵۵‌میلیارد ریال،سال ۸۳ حدود دو‌هزار و ۷۳۳‌میلیارد ریال، سال ۸۴ حدود دو‌هزار و ۴۸۵‌میلیارد ریال و ۹ ماهه سال ۸۵ حدود یک‌هزار و ۱۹۳‌میلیارد ریال بوده است. براساس این گزارش، در سال ۷۹ حدود ۸/۳۹‌میلیون دلار، سال ۸۰ حدود ۹/۸۳‌میلیون دلار، سال ۸۱ حدود ۸/۷۷‌میلیون دلار، سال ۸۲ حدود ۳/۱۶۴‌میلیون دلار، سال ۸۳ حدود ۵/۵۲‌میلیون دلار و سال ۸۴ حدود ۴۵۷‌میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی در زمینه‌های تولیدی و کارآفرینی به متقاضیان حائز شرایط بخش غیردولتی (خصوصی و تعاونی) اعم از حقیقی و یا حقوقی،پرداخت شده است.

بنابراین گزارش، تسهیلات ارزی پرداخت شده از محل بند «۷» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۳۸۵ به میزان یک‌میلیارد و ۷۲‌میلیون و ۳۲۷هزار و ۵۲۰دلار مصوب شده بود که در ۹ماه سال ۸۵ حدود ۱۲۹‌میلیون و ۸۰۴‌هزار و ۸۰ دلار آن پرداخت شده و میزان ۵۱‌میلیون و ۷۸۰‌هزار و ۷۳۱ دلار آن تسویه شده است.