جوجه‌ها را آخر پاییز می‌شمارند

گروه بازرگانی- نمایشگاه بین‌المللی تهران تقویم نمایشگاهی ۹ماه نخست سال ۸۶ را اعلام کرد که شامل برگزاری ۲۵ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی خواهد بود. بر این اساس، در بهار امسال دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز و پتروشیمی (OIL SHOW ۲۰۰۷)، دومین نمایشگاه کشاورزی- تجاری کشورها، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، ادوات و محصولات کشاورزی (IRANAGRO۲۰۰۷) و همچنین دهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و دارویی (IRAN MED۲۰۰۷) برگزار خواهد شد.

در سه ماه گرم سال نیز، شش نمایشگاه بین‌المللی در پایتخت برپا می‌شود که هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران (TIIE ۲۰۰۷) از اهمیت بیشتری برخوردارند، در حالی که شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف نیز در هفته اول شهریورماه به گرمای نمایشگاه‌های این فصل خواهد افزود.

براساس تقویم نمایشگاهی امسال، بیشترین حجم برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی در نیمه دوم سال گنجانده شده به گونه‌ای که از هفته پایانی مهرماه تا روزهای انتهایی آذر، برپایی ۱۳نمایشگاه بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی در مهرماه برگزار می‌شود و به روال سال‌های گذشته باید در انتظار حواشی برپایی این نمایشگاه تخصصی بود، اگرچه ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات، ماشین‌آلات و مواد اولیه نان، بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران که همزمان با نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی راه می‌افتد فضای نمایشگاه تهران را شیرین می‌کند.

دوستداران صنعت انفورماتیک نیز می‌توانند در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیکی (IRAN ELECOMP) با آخرین فناوری‌های این صنعت آشنا شوند. این نمایشگاه در نیمه دوم آبان ماه برگزار می‌شود، این در حالی است که هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (IRAN TELECOM ۲۰۰۷) نیز همزمان با آن برپا می‌شود.

هفته سوم آبان ماه نیز دو نمایشگاه دیگر علاقه‌مندان بسیاری را به نمایشگاه تهران خواهد کشاند، نهمین نمایشگاه بین‌المللی برق و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور به طور همزمان در این ایام راه می‌افتند.

این در حالی است که ترافیک برپایی نمایشگاه ها در آذر ماه امسال قابل توجه است. برپایی هفت نمایشگاه بین‌المللی از سوم تا سی‌ام در این ماه از سال شهروندان بسیاری را روانه بزرگراه چمران خواهد کرد، ششمین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات در کنار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی گرمای خاصی در روزهای نخستین آذر به نمایشگاه تهران خواهد بخشید. علاوه بر اینکه با راه افتادن هفتمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی در این ایام فضای داخلی نمایشگاه تهران جلوه‌ای خاصی به خود گرفته و رنگ‌آمیزی خواهد شد.

پس از برپایی این نمایشگاه‌ها، به فاصله ۱۰روز نمایشگاه بین‌المللی تهران مبله شده و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با صنعت مبلمان ایران و سایر کشورها در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل و اداری و دکوراسیون و معماری داخلی، ماشین‌آلات، یراق‌آلات و تجهیزات مربوطه آشنا شوند.

در سه روز پایانی آذرماه نیز با برپایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی و دومین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو پرونده عمده‌ترین نمایشگاه‌های سال ۸۶ عملا بسته خواهد شد.اگرچه از چند سال قبل قرار بود مکان نمایشگاه تهران تغییر کند، اما از ظواهر پیدا است که امسال نیز این اتفاق نخواهد افتاد و طرح انتقال نمایشگاه تهران همچنان روی کاغذ خواهد ماند.از سوی دیگر، براساس فهرستی که نمایشگاه بین‌المللی تهران در سایت اطلاع‌رسانی خود قرار داده است، ۱۸ نمایشگاه اختصاصی ایران در سال ۸۶ در کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد که عمدتا کشورهای آسیای میانه و عربی را در برمی‌گیرد.