مدیرعامل شرکت سهامی فرش، یکی از سیاست‌های جدید این شرکت در سال جدید را تبدیل نمایندگی فروش به نمایندگی سفارش‌پذیری در کشورهای هدف عنوان کرد و از راه‌اندازی نمایندگی سفارش‌پذیری بافت فرش دستباف ایران در ۹کشور اروپایی و آسیایی خبر داد. سیدجلال‌الدین بصام در گفت‌وگو با ایرنا از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا به عنوان سه کشور اروپایی یاد کرد که قرار است نمایندگی فرش دستباف ایران به زودی در این کشورها برپا شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ایران در کشورهای آلمان، عربستان و امارات متحده عربی نمایندگی فرش دستباف دارد، افزود: نمایندگان کشورمان در این کشورها برای گرفتن سفارش با طرف‌های خارجی مذاکره می‌کنند.

بصام همچنین گفت که شرکت سهامی فرش، ایجاد نمایندگی سفارش پذیری در کشورهای ژاپن و چک را در دست مطالعه دارد. وی تاکید کرد: راه‌اندازی نمایندگی سفارش‌پذیری بافت فرش دستباف در شبه جزیره اسکاندیناوی (کشورهای سوئد، نروژ، دانمارک و فنلاند)از جمله مهم‌ترین برنامه‌های شرکت سهامی فرش برای معرفی بیشتر فرش ایرانی دراین بخش از اروپا است.

بصام مشارکت فعال بخش‌خصوصی در این زمینه را خواستار شد و گفت :به دلیل ارتباطات گسترده بخش خصوصی در دیگر کشورها، فعالان این بخش به طور قطع به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابد.