صادرات کالا از اصفهان در سال گذشته از نظر ارزش ۹‌درصد در مقایسه با سال ۸۴ کاهش یافت، اما وزن مجموع کالاهای صادراتی این استان در همین سال نشانگر رشد ۳۳‌درصدی است. مدیرکل گمرکات استان اصفهان‌، روند کاهشی صادرات این استان را ناشی از عدم‌تخصیص جایزه صادراتی به ارزش افزوده مصنوعات فلزات گرانبها می‌داند.

فرود عسگری گفت: طی این مدت ۵۲۶ قلم کالا به وزن ۲۷۶هزار و ۲۶۸تن به ارزش ۲۲۸‌میلیون و ۴۱۱هزار دلار به ۷۲کشور جهان صادر شده است.

وی ده قلم کالای اساسی صادراتی استان را در این مدت شامل، مصنوعات طلا، آهن‌آلات و فولاد، کالاهای صنعتی، فرش دستباف، انواع قیر، پلی استایرن، کاشی و سرامیک‌، مواد‌غذایی، حلال‌های نفتی و پارافین اعلام کرد.

عسگری‌، مقصد بیشترین کالاهای صادراتی را به کشورهای‌، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان، ترکیه، کویت، ایتالیا، آمریکا، سودان، پاکستان و عربستان عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان همچنین گفت: طی این مدت ۲۹۲هزار مسافر ورودی و خروجی خدمات گمرکی داده شده که نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل از آن ۲۲درصد رشد داشته است. به گفته وی‌، درآمد گمرکات استان طی سال گذشته ۱۹۴میلیارد و ۷۵۶میلیون ریال بوده است. طی این مدت یک‌هزار و ۴۲۹فقره پرونده قاچاق به ارزش ۵۶میلیارد و ۹۵۳میلیون ریال‌، تشکیل شده که پیگیری قضایی آنها در حال انجام است.