اتاق تهران در انتظار 11 اردیبهشت

گروه بازرگانی- سال۸۶ برای بخش‌خصوصی کشور با انتخاب روسای اتاق‌های بازرگانی آغاز شده است. پس از برگزاری انتخابات ششمین دوره اتاق‌های بازرگانی در دوم اسفند ماه سال گذشته تاکنون نوبت به انتخاب هیات‌رییسه اتاق‌ها رسیده که با رای نمایندگان هر اتاق مشخص می‌شوند. تاکنون هیات‌رییسه هفت اتاق بازرگانی کشور شناخته شده و براساس برنامه‌ریزی اتاق تهران، اعضای هیات‌رییسه این اتاق نیز که بزرگ‌ترین نهاد بخش‌خصوصی کشور است در یازدهم اردیبهشت ماه سال‌جاری انتخاب می‌شوند و سپس نوبت به انتخاب هیات رییس اتاق ایران می‌رسد که با توجه به ترکیب ناموزون سه جریان اصلی غالب بر انتخابات یعنی طرفداران علینقی خاموشی، محمدرضا بهزادیان و محمد نهاوندیان، پیش‌بینی هیات‌رییسه اتاق ایران چندان ساده نیست. اما اعضای هیات‌رییسه هفت اتاق بزرگ کشور به شرح زیر اعلام شده است: در اصفهان که یکی از مراکز اصلی صنعت و تجارت کشور است، محمود اسلامیان به عنوان رییس انتخاب شده و جعفر ذره‌بینی، مصطفی صفوی، ابوالقاسم سرتیپی و رضا خیامیان به ترتیب به عنوان نایب‌رییس اول و دوم، خزانه‌دار و منشی برگزیده شده‌اند.

ریاست اتاق خراسان رضوی برای چهارسال آینده در دستان غلامحسین شافعی باقی ماند و مجید محمدزاده طلبی و سیدجلال سخاوتی نیز به ترتیب به عنوان نایب رییس اول و دوم انتخاب شدند، محمدرضا توکلی‌زاده در سمت خزانه‌دار و علی‌رضا اشرف نیز به عنوان منشی برگزیده شدند.

در خراسان شمالی نیز،‌ محمد صمدی به ریاست اتاق انتخاب شد و سمت نایب رییس اول به هادی مهرآبادی و نایب رییس دوم به عباس ابوالحسنی رسید. سیدعلی شریعت نیز به عنوان خزانه‌دار و محسن رضائیان به عنوان منشی اتاق خراسان شمالی برگزیده شدند.

همچنین در اتاق سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای همچون دوره قبل ریاست اتاق را برعهده خواهد داشت و مسعود اعوانی و عبدالحمید دربانیان نواب رییس وی برای دوره چهارسال آینده خواهند بود. سمت خزانه‌دار و منشی این اتاق نیز به ترتیب به قربانعلی غیاث‌الدین و محمود نجفی رسید.

اما چهره هیات‌ریسه اتاق ایلام در دوره ششم قدری متفاوت‌‌تر از دوره گذشته است.

محمد احمدی به ریاست این اتاق رسید و شعبان فروتن و سیدمحمد موسوی نسب به ترتیب در سمت نایب‌رییس اول و دوم قرار گرفتند.

شمش‌ا... مبارکی به سمت خزانه‌دار و اکبر ابراهیم‌نژاد نیز منشی اتاق ایلام در چهارسال آتی خواهند بود.

اتاق بندرعباس نیز تغییر چندانی در ترکیب هیات‌رییسه خود ندیده است، به گونه‌ای که محمد امین صباغی‌زاده در راس این اتاق باقی ماند و بهزاد دادگر و مهرداد بازرگان به عنوان نواب، وی را در دوره ششم همراهی می‌کنند.

سیدمحمدعلی حسینی قتالی نیز در همان پست دبیری هیات‌رییسه اتاق بندرعباس باقی ماند و علی باژیان خزانه‌دار اتاق خواهد بود.

ریاست اتاق رشت نیز همچون دوره پنجم به هادی تیزهوش تابان رسید در حالی که سیدرضا اسماعیلی و نادر صنعتکار در مقام نواب رییس انجام وظیفه خواهند کرد.

هژیر رجبی و میرسعید گراکویی نیز به ترتیب خزانه‌دار و منشی اتاق رشت شدند.