در ده ماه سال‌جاری ۷۲‌میلیون و ۴۱۷‌هزار دلار لوازم خانگی و برقی به خارج از کشور صادر شد. به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۸‌درصد رشد داشت.

بیشترین میزان صادرات در زیر گروه کالایی لوازم خانگی و برقی در ۱۰ ماه امسال به صادرات سایر لوازم و اشیاء برقی اختصاص داشت، به طوری که ۴۴‌میلیون و ۷۹۶‌هزار دلار از ارزش کل صادرات این بخش مربوط به این اقلام بود.

همچنین صادرات بخاری و چراغ گاز با ۱۸‌میلیون و ۶۵۵‌هزار دلار بعد از سایر لوازم و اشیای برقی بیشترین میزان صادرات را در زیرگروه لوازم خانگی و برقی به خود اختصاص داد. این گزارش حاکی است، ۳‌میلیون و ۴۶۱‌هزار دلار ظروف مسی و آلومینیومی و ۲‌میلیون و ۲۲۷‌هزار دلار چینی مظروف، یک‌میلیون و ۹۰۱‌هزار دلار یخچال و فریزر و یک‌میلیون و ۳۷۶‌هزار دلار آبگرمکن به خارج از کشور صادر شد.

براساس این گزارش در این مدت، صادرات سایر لوازم و اشیاء برقی و یخچال و فریزر به ترتیب ۲۴ و ۷/۱۳‌درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در مدت یاد شده صادرات چینی مظروف ۹/۱۹‌درصد، ظروف مسی و آلومینیومی ۳/۸‌درصد، بخاری و چراغ گاز ۵/۹‌درصد و صادرات آبگرمکن ۸/۱۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت. در این مدت ۶/۰‌درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی ایران به صادرات لوازم خانگی اختصاص یافت.