گروه بازرگانی- معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مرغ از سبد کالای ماه رمضان کارمندان حذف شد.

حسن رادمرد به «ایسنا» گفت: متاسفانه بودجه لازم برای گنجاندن مرغ در سبد کالای ماه رمضان تامین نشد و به همین دلیل فقط روغن، شکر و برنج در سبد کالای کارمندان گنجانده شد. او افزود: بودجه خرید مرغ به اندازه کافی نیست؛ بنابراین اگر این بودجه به طور کامل تامین شود، مرغ نیز در فرصت مناسب به کارمندان تحویل داده خواهد شد و در غیر این صورت این کالا حذف می‌شود. رادمرد با اشاره به اینکه سبد کالای کارمندان از فردا توزیع می‌شود، ادامه داد: این سبد شامل پنج کیلو روغن، پنج کیلو شکر و ۲۰ کیلو برنج است.

در همین حال، رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با اعلام اینکه بخشنامه تغییر متولی توزیع مرغ با قیمت مصوب دولتی در کشور امروز شنبه صادر شده است، جزئیات تفاهم‌نامه جدید تحویل نهاده‌ها را تشریح کرد. محمدیوسفی در گفت‌‌وگو با «مهر» در مورد تغییر متولی توزیع گوشت مرغ که قرار بود تا پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر عهده اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی قرار گیرد، گفت: ظاهرا امروز بخشنامه تغییر مسوولیت توزیع مرغ با نرخ دولتی ۴۷۰۰ تومان از سوی مسوولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است؛ اما هنوز این بخشنامه به دست ما نرسیده است. او اضافه کرد: در صورتی که وظیفه توزیع مرغ با نرخ دولتی ۴۷۰۰ تومان بر عهده اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی قرار گیرد، بسیاری از مشکلات فعلی برطرف خواهد شد.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در مورد وضعیت کنونی تامین نهاده‌ها برای تولید‌کنندگان عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده، قرار است تا یکی دو روز دیگر نهاده کنجاله سویا را با قیمت ۱۰۵۰ تومان مستقیما از واردکنندگان دریافت و بین مرغداران توزیع کنیم. او در عین حال تصریح کرد: البته انجام این کار منوط به نظارت و تایید مسوولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ به طوری که واردکنندگان با اطلاع آنان نهاده‌ها را در اختیار اتحادیه‌ها و تشکل‌های پرورش مرغ گوشتی خواهند گذاشت. این فعال بخش صنعت پرورش مرغ گوشتی کشور افزود: با این اقدام موضوع تحویل یک کیلوگرم گوشت مرغ در ازای کنجاله سویا منتفی خواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری در حدود ۴۴۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار در حدود ۷۰۰۰ تومان است، ابراز امیدواری کرد که قیمت گوشت مرغ طی روزهای آینده به کمتر از ۶۰۰۰ تومان برسد.