گروه بنگاه‌ها - نخستین همایش و نمایشگاه ضمانت کیفیت و اصالت کالا نیمه دوم شهریور در مصلای تهران برگزار می‌شود.

در این باره شاکری، رییس ستاد برگزاری این نمایشگاه، با اشاره به نیاز به شناخت و فرهنگ‌سازی اجتماع به این مهم، اعتماد‌سازی مردم نسبت به تولیدات داخلی، اصالت کیفیت کالاهای وارداتی و نقش تاثیرگذار انجمن‌ها در حمایت از این برنامه، اهمیت نمایشگاه و همایش ضمانت کیفیت و اصالت کالا را مورد تاکید قرار داد. وی افزود: تعریف گارانتی و ضمانت در بخش‌ها و صنایع مختلف متفاوت است و تعاریف خاص دارد. یکی از اهداف برگزاری این همایش نیز رسیدن به تعریفی مشترک از معنای واقعی گارانتی و کیفیت و انتقال صحیح آن به مخاطبین است.

شاکری هدف از تشکیل دبیرخانه با حضور نمایندگان دولتی، انجمن‌ها و بخش‌های خصوصی را دستیابی به تعریف مشترکی از معنای گارانتی و تعیین کردن مقررات یکپارچه صدور گارانتی ذکر کرد.

در ادامه امامی، دبیر انجمن کیفیت نیز گفت: یکی از موارد بنیادی که می‌تواند حضور کالاهای قاچاق را در کشور کم رنگ کند، بالا بردن سطح کیفی کالاها و تولیدات داخلی در بخش‌های قیمت تمام شده مناسب، مرغوبیت کالا،زمان کوتاه و سرعت تولید کالا با استفاده از خلاقیت و نوآوری است و این مشخصات می‌تواند یک کالا را رقابت پذیر کند.

وی افزود: یکی از وظایف دستگاه‌های ما که بخشی از موضوع این همایش نیز است، سوق دادن مردم و تولید‌کنندگان به سمت کیفیت است این امر باعث جلوگیری از قاچاق کالا در کشور خواهد شد.

سعادتدار، مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به حساسیت موضوع کیفیت و با توجه به اینکه قرار است این بحث برای نخستین بار به صورت علمی و کاربردی مطرح شود، بر ظرافت و کیفیت بالای برگزاری این رویداد و بازتاب حاصل از آن که فرهنگ‌سازی و اعتماد‌سازی در سطح کشور است، تاکید کرد.