گروه بازرگانی - رییس انجمن مرغداران گوشتی تهران اعلام کرد: تولید داخل هر روز در حال افزایش است و ظرف هفته آینده، قیمت مرغ در بازار کاهش می‌یابد.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با «ایلنا» به اقدام دولت در عرضه مرغ ۴۷۰۰ تومانی در برخی میادین اشاره کرد و افزود: مقداری مرغ وارداتی از سال گذشته از سوی دولت ذخیره شده بود که هم‌اکنون به منظور تنظیم بازار این محصول در حال عرضه است. اخیرا مقداری هم ثبت سفارش مرغ از کشورهای مختلف از جمله ترکیه صورت گرفته که به بازار عرضه خواهد شد. او با انتقاد از این شیوه در تنظیم بازار، گفت: توزیع مرغ ۴۷۰۰ تومانی، به نوبه خود وضعیت بازار را بدتر کرد. یوسفی با تاکید براینکه به دنبال مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته، مشکلات تولید و عرضه مرغ در حال مرتفع شدن است، تصریح کرد: ظرف هفته آینده، حدود ۵۰ درصد مشکلات این بخش رفع شده و بازار به وضعیت تعادل نزدیک خواهد شد. او با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل مرغداران در ماه‌های اخیر، مربوط به تامین نهاده‌های خوراکی از جمله کنجاله سویا بود، اظهار کرد: اخیرا با مذاکرات صورت گرفته میان تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدودیت‌های مربوط به توزیع نهاده‌ها حل شده است.

بر این اساس مرغداران می‌توانند کنجاله سویا را با نرخ‌های پایین تامین کنند. رییس انجمن مرغداران گوشتی خطاب به مرغداران اعلام کرد: تولیدکنندگان برای تحویل نهاده‌ها به هر میزان مورد نیاز به انجمن و اتحادیه مراجعه کرده و از خرید کنجاله سویا با نرخ بالا از بازار آزاد خودداری کنند. به گفته او، هم اکنون کنجاله سویا با نرخ حدود ۹۰۰ تومان به مرغداران تحویل داده می‌شود. قیمت این محصول در بازار آزاد نیز نزدیک به ۱۰۵۰ تومان است. او با تاکید بر روند نزولی قیمت مرغ در بازار، خطاب به مصرف‌کنندگان نیز گفت: مردم برای خرید مرغ عجله نکنند؛ چرا که در روزهای آتی قیمت این محصول در بازار کاهش یافته و دیگر افزایش نمی‌یابد. به گفته یوسفی، قیمت مرغ طی یکی دو هفته آتی به حدود شش هزار تومان کاهش یافته و پس از آن نیز باز هم روند نزولی خود را ادامه خواهد داد. در این خصوص همکاری مردم بر وضعیت قیمت‌ها در بازار تاثیرگذار است.