گروه بازرگانی - یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دلایل افزایش قیمت نهاده‌ها را هفته آینده در مجلس بررسی خواهیم کرد، گفت: واردات نهاده‌های کشاورزی در انحصار یک شرکت است.

علی ایرانپور در گفت‌و‌گو با «مهر»، درخصوص اقدامات این کمیسیون در رابطه با افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی مثل مرغ در بازار افزایش قیمت نهاده‌ها است، به صورت ویژه این موضوع را هفته آینده در کمیسیون کشاورزی پیگیری خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌هایی که اخیرا به‌ دست ما رسیده، مشخص شده است یکی از شرکت‌های خصوصی سهم عمده‌ای در رابطه با واردات نهاده‌های دام و طیور به کشور دارد؛ به طوری که به نوعی انحصار واردات نهاده‌ها را به دست گرفته است.

نماینده مبارکه در مجلس اضافه کرد: دراین گزارش‌ها آمده است که بنا به دلایلی کشتی‌ای که حاوی نهاده‌های دام و طیور بوده به جای اینکه در مدت کمی به کشور برسد، چندین ماه روی آب بوده و این موضوع موجب کمبود نهاده‌ها و افزایش قیمت آنها در بازار شده است.

وی تصریح کرد: براین اساس در نظر داریم مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسوولان شرکت پشتیبانی امور دام را برای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود در این رابطه به مجلس فرا بخوانیم.

خلیلیان و غضنفری در مورد گرانی به نمایندگان گزارش می‌دهند

در این شرایط به دنبال تداوم افزایش قیمت کالاها مجلس نیز در تلاش برای وا داشتن مسوولان مربوطه به پاسخگویی است.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به حضور وزیر تعاون کار و رفاه در جلسه این هفته صحن علنی مجلس اعلام کرد که وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ارائه گزارشی از وضعیت گرانی قیمت‌ها و واردات به نمایندگان مجلس گزارش می‌دهند.

شاهین محمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار «مهر» با اشاره به دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز یکشنبه مجلس برخی طرح‌ها و لوایح بازگشتی از شورای نگهبان بررسی خواهد شد.

او افزود: ‌همچنین در این جلسه عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون مسائل مربوط به وضعیت اشتغال در کشور و حوزه تعاون به نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه می‌کند.

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به احتمال زیاد در جلسه صحن علنی مجلس انتخابات کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس بررسی انجام می‌شود، گفت: همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بعضی دستگاه‌ها و نهادها انتخاب خواهند شد.

او به نشست روز چهارشنبه صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ارائه گزارشی از وضعیت و گرانی قیمت‌ها، واردات، شرایط موجود قیمت‌ها و اقدامات انجام شده برای تامین مایحتاج ضروری مردم به نمایندگان در مجلس حاضر می‌شوند.