مدیریت واردات با جدیت اجرا می‌شود

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن گفت: با وجود ادغام این وزارتخانه‌ها، سیاست‌ها و طرح‌های مورد نظر به ویژه در خصوص مدیریت واردات همچنان با جدیت دنبال خواهد شد. حمید صافدل در گفت‌وگو با «شابا» در خصوص بحث ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن گفت: ادغام این دو وزارتخانه بر محور توسعه صادرات انجام می‌شود؛ چراکه نگاه صادراتی به تولید علاوه بر رونق آن، موجب تحقق مطالبات مصرف‌کنندگان نیز می‌شود.

به گفته معاون وزیر بازرگانی در سال جاری، طرح مدیریت واردات با نگاه ارتقای کیفیت کالاها و برخورداری از خدمات پس از فروش دنبال خواهد شد.

ضوابط واردات خودرو در سال جاری

وی همچنین در مورد ثبت سفارش واردات خودرو به کشور در سال جاری نیز تصریح کرد: ضوابط مورد نظر وزارت صنایع و معادن برای واردات خودرو به کشور شامل برخورداری از خدمات پس از فروش، تاییدیه استاندارد سوخت، استانداردهای ایمنی و همچنین زیست محیطی از جمله شرایط اعلام شده است.صافدل افزود: هم‌اکنون وزارت صنایع در حال دریافت درخواست متقاضیان برای واردات خودرو است که پس از بررسی‌های نهایی به زودی نوع و برند خودروهایی که مجوز واردات به کشور را دریافت می‌کنند، اعلام می‌شود.