ثبات قیمت نان صنعتی تا اطلاع ثانوی

رییس اتحادیــــه تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم از تداوم ثبات قیمت نان صنعتی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: اگر قرار بر افزایش قیمتی باشد، حتما مطابق ضوابط دولت انجام خواهد شد. محمدجواد کرمی گفت: ثابت ماندن قیمت انواع نان‌های صنعتی، حجیم و نیمه‌حجیم منوط به ثبات قیمت مواد اولیه و از جمله آرد است؛ چراکه در صورت افزایش قیمت این ماده اولیه، ما نیز ناگزیر به افزایش درصد مشخصی به قیمت‌ها هستیم، اما تا اطلاع ثانوی افزایش قیمت نان‌های صنعتی پذیرفته شده نیست.

این سخنان پس از اظهارات رییس سازمان بازرگانی استان تهران، مطرح می‌شود که هر گونه افزایش قیمت‌ها را غیر قانونی اعلام کرده بود.

کرمی تصریح کرد: با وجود اینکه پس از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌‎ها، هزینه‌های آب، برق و گاز واحدهای تولیدکننده افزایش یافته و از ابتدای امسال نیز بر هزینه‌های کارگری افزوده شده است، ولی تاکنون تغییری در قیمت نان‌های صنعتی ایجاد نشده است.

به گفته کرمی، تمام تلاش اتحادیه سراسری تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم این است که قیمت نان را همچنان ثابت نگه دارد؛ اما در صورت افزایش قیمت آرد و سایر مواد اولیه، چاره‌ای غیر از افزایش قیمت نان صنعتی وجود ندارد.