گروه بنگاه‌ها- شرکت زرماکارون نشان ایمنی و سلامت را برای تولید انواع ماکارونی با آرد سمولینا دریافت کرد.

در مراسم اعطای نشان و لوح تقدیر به پنج شرکت تولیدی و صنعتی که با حضور دکتر وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، دکتر جنت مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با ارائه گزارشی از روند نشان ایمنی و سلامت گفت: کلیات نشان ایمنی و سلامت در سال ۸۵ به تصویب رسید و در فروردین‌ماه ۸۶ برای نخستین‌بار رونمایی شد. به گفته وی این نشان به فعالان صنعت غذا که حقوق مصرف‌کننده و ایمنی و سلامت غذا را در بالاترین سطح رعایت می‌کنند اعطا می‌شود.

وی افزود: درصدد تغییر و اصلاح این آیین‌نامه هستیم تا بتوانیم دامنه انتخاب محصولات را گسترش داده تا محصولات خام دامی و ارگانیک نیز این نشان را دریافت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: در طول یک‌سال و نیم گذشته خدمات شایسته‌ای را در خصوص غذا و دارو شاهد بوده‌ایم که یکی از آنها نیز نشان ایمنی و سلامت است. مرتضی سلطانی، رییس هیات‌مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: «زمانی که صنعت به حوزه غذا وارد می‌شود، مسوولیتی بسیار سنگین بر عهده می‌گیرد. این به معنای قبول تعهدی برای حفظ سرمایه اصلی جامعه و ارتقای سلامت انسان‌ها خواهد بود. سلطانی با اشاره به اقدامات بنیادی گروه صنعتی و پژوهشی زر در خصوص ارتقای کیفی محصولات گفت: «از ابتدای ورود به عرصه تولید همواره مقوله ارتقای کیفی و دستیابی به بالاترین سطح همطراز با اصول جهانی در دستور کار این گروه قرار داشته است. به همین منظور در تولید انواع ماکارونی، برای اولین بار در کشور از آرد سمولینا بهره گرفتیم که مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین آرد برای این شاخه صنعتی است.دکتر شیبانی معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم تصریح کرد: با توجه به اینکه غذا و دارو از ابزارهای مهم سلامت هستند، تشکیل و شروع به کار سازمان غذا و دارو را می‌توان مهر تاییدی بر اهمیت این دو در نظر گرفت.