سامانه مدیریت بهره‌وری ایرانیان با هدف کمک به رشد اقتصادی کشور از طریق افزایش بهره‌وری در سطح ملی راه‌اندازی شد.

به گزارش دبیرخانه سامانه مدیریت بهره وری، در مراسم افتتاح این سامانه «محمد نهاوندیان» رییس اتاق و «محمود دودانگه» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی حضور داشتند. مدیر هیات علمی سامانه مدیریت بهره‌وری در این مراسم گفت: این سامانه با مطالعات علمی و میدانی، آزمون و جمع آوری اطلاعات و آمار و محاسبات در سال‌جاری شاخص‌های مالی، اقتصادی و بهره‌وری بیش از ۵۰۰ سازمان تولیدی، خدماتی و بازرگانی را در قالب ۴۵ بخش اقتصادی با حداکثر دقت محاسباتی و فنی، اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل کرده است.

به گفته حسن فروزان فرد، با اجرای هدفمندی یارانه‌ها جایگاه بهره‌وری در سازمان‌ها در اولویت‌های مدیریتی ارتقا یافته و سرمایه‌گذاری در این عرصه را بیش از گذشته توجیه‌پذیر و ضروری کرده است.

وی در تشریح ویژگی‌های سامانه افتتاح شده، گفت: این مرکز، اولین و معتبرترین نهاد مستقل و آنلاین اندازه‌گیری شاخص‌های بهره‌وری، مالی و اقتصادی و پشتیبان اطلاعاتی و علمی برای هر گونه مطالعات میدانی و اجرای طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در سطح کشور به شمار می‌رود.

فروزان فرد همچنین، گزارش تجزیه و تحلیل شاخص‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد بنگاه‌های اقتصادی، گزارش مقایسه بنگاه اقتصادی با رقبا، میانگین صنعت و بهترین در صنعت، ارائه مشاوره‌های تخصصی به بنگاه‌های اقتصادی درزمینه مدیریت و بهره‌وری، گزارش تکمیلی هیات مدیره (گزارش تحلیل و جامع ارزش افزوده)، گزارش‌های مدیریتی ۲۵گانه اندازه‌گیری و تحلیل شاخص‌ها و برگزاری سمینارهای تخصصی در زمینه مدیریت بهره‌وری را از راهکارهای بهبود مدیریتی برشمرد.