واردات تخم‌مرغ منتفی شد

مدیرعامل اتحادیه میهن با اعلام خبر منتفی شدن واردات تخم مرغ گفت‌: عرضه مستقیم تخم مرغ در ۵ نمایشگاه تهران به قیمت هر کیلو ۱۹۵۰تومان از روز سه‌شنبه آغاز شده است. هدایت اصغری با بیان اینکه هدف از این عرضه مستقیم تنظیم قیمت بازار است، افزود: به تمام استان‌ها هم ابلاغ شده تولید خود را متمرکز کنند تا مشکلی از لحاظ تامین به وجود نیاید، اما اگر به هر دلیل نیاز به واردات هم بود از طریق اتحادیه عمل خواهد شد.

اصغری با بیان اینکه در حال حاضر در بازار هر شانه تخم‌مرغ تا ۶ هزار تومان هم به فروش می‌رسد، گفت: قیمت منطقی شانه‌ای ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و دانه ای ۱۵۰ تومان است.

مدیرعامل اتحادیه میهن با تاکید به اینکه در حال حاضر هیچ نیازی به واردات تخم مرغ نیست، گفت: در صورتی که برخی بخواهند این واردات صورت گیرد، قیمت آن قطعا از کیلویی یک هزار و ۹۵۰ تومان پایین‌تر نخواهد بود.

طی روزهای اخیر قیمت هر عدد تخم‌مرغ در بازار از ۱۲۰ تومان به ۲۰۰ تومان رسیده است که مسوولان وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی گسترش بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا را دلیل آن دانسته‌اند.یادآور می‌شود که تعرفه واردات این محصول از هفته گذشته صفر شده است.