گروه بازرگانی- سرانجام نام ۱۳۹ نامزد انتخابات اتاق بازرگانی تهران رسما تایید شد. هرچند که انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی در آخرین ساعات روز گذشته اعلام کرد که تاریخ انتخابات از چهارم اسفندماه به ۲۶ اردیبهشت ماه منتقل شده است. دیروز یکی از سایت‌ها از احتمال کناره گیری علینقی خاموشی در این دوره از انتخابات خبر داد، اما رییس پیشین اتاق ایران در گفت و گو با «دنیای اقتصاد» این خبر را تکذیب کرد و گفت: «من برای حضور در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده ام و به ادامه حضور خودم تردید ندارم.» وی همچنین بر ضرورت رعایت انصاف و پرهیز از مخدوش‌سازی اعتبار نامزدهای بخش خصوصی تاکید کرد. در این میان اگر چه فهرست گروه‌ها و تشکل‌های مختلف آماده شده، اما هنوز معلوم نیست که چهره‌های سرشناسی همچون محمد نهاوندیان، یحیی آل‌اسحاق، محمد مهدی راسخ، اسدا... عسگراولادی، علی‌اکبر جوان جاویدان، عباسعلی قصاعی و... همچون دوره گذشته در ترکیب فهرست نوآفرینان وارد میدان رقابت می‌شوند یا به صورت مستقل عمل خواهند کرد. یادآور می‌شود که چند نماینده شاخص دوره ششم از جمله محمد رضا بهزادیان، فرهاد فزونی، ایرج حسابی و... رد صلاحیت شدند.

تنها نماینده صنایع دارویی، بهداشتی و مکمل‌های غذایی

در این دوره از انتخابات اتاق تهران نام تنها یک نماینده مربوط به حوزه صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی و داروهای گیاهی و مکمل‌های رژیمی غذایی است.

دکتر سیدحمید رضا بهشتی، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو و رییس هیات‌مدیره اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، برنامه پنجم توسعه و اصل ۴۴ قانون اساسی، حضور توانمند بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت را حایز اهمیت دانست و گفت: باید با مشارکت همه فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی، به رشد بخش خصوصی کمک کرد. وی با بیان اینکه فعالان صنایع دارویی، مکمل‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی تا کنون در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی حضور نداشته‌اند، افزود: حضور موثر در این اتاق فرصت مناسبی است تا این صنایع نیز از منافع و توانمندی‌های خود دفاع کنند. عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو اهم برنامه‌های خود برای حضور در اتاق بازرگانی را تقویت جایگاه بخش خصوصی در نظام اقتصادی کشور، ایجاد فضای مساعد برای کارآفرینان حوزه اقتصادی و مبارزه با پدیده قاچاق در زمینه دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع مکمل‌های رژیمی غذایی ذکر کرد و گفت: از کلیه اتحادیه‌ها و اصناف مرتبط با صنایع آرایشی و بهداشتی و دارویی دعوت می‌کنم تا در انتخابات پیش رو حضور پرشور داشته باشند.