سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: پس از تایید کارگروه اقدامات حفاظتی و ضد قیمت‌شکنی، دستورالعمل‌های ضددامپینگ در کشور اجرایی می‌شود. حمید صافدل که ریاست کارگروه اقدامات حفاظتی و ضد قیمت‌شکنی را نیز برعهده دارد، با بیان این موضوع که دستورالعمل‌های اقدامات حفاظتی و ضد قیمت‌شکنی تدوین شده و بررسی نهایی آن نیز به اتمام رسیده است، افزود: اقدامات ضد دامپینگ یکى از خواسته‌هاى قدیمى تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان بوده که خوشبختانه در سال ۸۵ به آن پرداخته شد و پس از بحث‌هاى کارشناسى طولانى و دریافت نظر دستگاه‌هاى کارشناسى مختلف از جمله بخش خصوصى و نهادهاى کارشناسى حامى آن، در سال ۸۶ تبدیل به آیین نامه مدونى شد.

وى اظهار کرد: بر این اساس، هیات وزیران کارگروهى ترکیبى متشکل از اتاق‌هاى بازرگانى و تعاون و نیز وزارتخانه‌هاى بازرگانى، صنایع و معادن، جهاد کشاورزى، گمرک، بانک‌ها و موسسه استاندارد براى این کار تعیین کرد.

به گفته صافدل در صورتى که این کارگروه گزارشى مبنى بر ابراز نگرانى واحدهای تولیدی از وجود کالایى با نرخ غیرواقعى با هدف دامپینگ دریافت کند در جهت مبارزه با قیمت‌شکنى غیر واقعى روش‌هایى را اتخاذ خواهد کرد.