26 کشور در نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش

گروه بازرگانی- هفتمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی با حضور ۲۶۵ شرکت داخلی و ۸۶ شرکت خارجی از ۲۶ کشور جهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد»، هفتمین نمایشگاه بین‏المللی انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژی‏های نو) کار خود را در حالی از ۲۰ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز کرد که شمار مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه، ۱۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

این نمایشگاه یکی از تخصصی‏ترین گردهمایی‏های سالانه فعالان صنعت نفت کشور است که به سبب موقعیت استراتژیکی جزیره کیش به لحاظ قرار گرفتن در قلب ذخایر نفت و گاز جهان، اهمیتی دو چندان می‌یابد.

براساس این گزارش، توسعه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شرکت‌های فعال در زمینه تولید، توزیع و انتقال و پالایش نفت، گاز و پتروشیمی از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‏المللی انرژی بوده است که در فضایی به وسعت ۲۱ هزار متر مربع افتتاح شد.

مدیریت، اکتشاف، تولید و بهره‌برداری مهندسی و طراحی، خدمات پشتیبانی، فنی و مهندسی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تجهیزات و ماشین‌آلات پیمانکاران اجرایی، خدمات صنعتی و مواد مصرفی از جمله زمینه‌هایی است که شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه آنها را به نمایش گذاشتند.

کشورهای ایتالیا، انگلستان، آلمان، فرانسه، کانادا، هلند، اتریش، بلژیک، نروژ، فنلاند، ژاپن، مالزی، هند، قطر، امارات متحده عربی، لهستان، اوکراین، سوئد، برزیل، کره‌جنوبی، ترکیه، اسپانیا، تایوان، لبنان، دانمارک و چین از قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا از جمله کشورهایی هستند که نمایندگان آنها در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی شرکت کردند.

همچنین شرکت ملی گاز ایران، شرکت نفت فلات قاره، شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت عملیات اکتشاف، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، سازمان صنایع دفاع، شرکت نفت و گاز سپانیر و پروژه‌های نیروگاهی ایران از جمله شرکت‌های داخلی هستند که در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش حضور پیدا کردند.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی که شامگاه سه شنبه آغاز به کار کرد، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، قرار بود صبح روز سه شنبه همایشی مرتبط با این نمایشگاه در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شود که مسوولان برگزارکننده این همایش به دلیل نامساعد بودن هوا، از حضور در این همایش جا ماندند و آن را لغو کردند. سالانه بیش از ۲۰ نمایشگاه بین‌المللی تخصصی در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود که عدم نیاز به تهیه ویزا برای شرکت در این نمایشگاه‌ها، رونق برپایی نمایشگاه در منطقه آزاد کیش را در پی داشته است.