سرپرست دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران می گوید: صادرات کالاهای غیرنفتی ایران (بدون احتساب میعانات گازی) طی ۷ ماه امسال به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی ( اکو ) ۳۲ درصد رشد داشته است. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران امیر طالبی افزود: صادرات غیرنفتی کشور به سازمان همکاری اقتصادی اکو از یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار در ۷ ماه سال ۱۳۸۸ به ۲ میلیارد و ۱۰۳میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

وی همچنین از رشد ۲۸ درصدی صادرات ایران به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از نظر وزنی خبر داد و اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات به کشورهای عضو اکو ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار تن بود که این میزان طی هفت ماه امسال به ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تن رسید.

طالبی ادامه داد: همچنین صادرات غیرنفتی در ۷ ماه سال جاری به کشورهای عضو همکاری جنوب شرق آسیا (ASEAN) نیز ۵۷ درصد رشد داشته است. وی تصریح کرد: صادرات غیرنفتی کشورمان به این منطقه از ۴۹۹ میلیون دلار در سال قبل به ۸۷۲ میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

سرپرست دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۱۴ درصدی صادرات ایران به کشورهای عضو همکاری جنوب شرق آسیا از نظر وزنی در ۷ ماه امسال خبر داد و گفت: میزان صادرات به این کشورها از ۹۷۲ هزار تن در ۷ ماه سال گذشته به ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافته است.