معاون برنامه‌ر‌یزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی از اخذ سود ویژه از برخی کالاهای وارداتی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه برخی اقلام و ممانعت از آسیب پذیری تولید داخل پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها‌، خبر داد. به گفته محمود دودانگه در یکی از بسته‌های حمایتی وزارت بازرگانی از صادرات غیر‌نفتی علاوه بر تعرفه‌های موجود‌، بر اخذ سود ویژه بازرگانی از کالاهای وارداتی تاکید شده است.

دودانگه‌، اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها را موجب افزایش نسبی قیمت کالاها‌ی انرژی بر دانست و ادامه داد: با وضع سود ویژه بازرگانی و افزایش تعرفه‌ کالاهای مشابه وارداتی‌، قدرت رقابت‌پذیری این کالاها حفظ خواهد شد.

دودانگه، با بیان این مطلب که سود ویژه بازرگانی طی یک دوره پنج ساله با کاهش ۲۰ درصدی در سال حذف خواهد شد، افزود: صنایع و واحد‌های تولیدی انرژی بر در این مدت باید با اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره‌وری توان رقابت با تولیدات خارجی را افزایش دهند.

وی ادامه داد: هدفمند‌سازی یارانه‌ها فرصتی خواهد بود تا با اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی در صنایع‌، شاهد افزایش کیفیت محصولات تولید داخل و افزایش سطح رقابت‌پذیری آنها با اجناس مشابه خارجی باشیم.