اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین طی مراسمی تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند. به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی تهران، اسدا... عسگراولادی در این مراسم گفت: در حال حاضر از میان ۴۹۰۰ عضو فعال اتاق ایران و چین، حدود ۳۵۰۰ نفر عضو اتاق تهران هستند.

عسگراولادی در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد رو به گسترش چین اشاره کرد و گفت: چین دنیای تازه‌ای پیش‌روی اقتصاد جهان باز کرده است.

رییس اتاق ایران و چین بر عبور کشور از تحریم‌ها تاکید کرد و با یادآوری اعزام هیات‌های اقتصادی از ایران به کشور چین، گفت: چندین بار در قالب هیات بخش خصوصی به همراه آقای نهاوندیان به چین رفتیم و موفق شدیم در دیدار و مذاکره با رییس‌کل بانک‌مرکزی و رییس کل امور مالی چین، راه‌هایی را برای حل مشکلات فاینانس تجار ایرانی باز کنیم.

عسگراولادی افزود: چهار بانک چینی در حال حاضر با بانک‌های دولتی و خصوصی ما همکاری می‌کنند.

یحیی آل‌اسحاق نیز در این مراسم یکی از راه‌های حضور و استمرار ایران در حوزه‌های بین‌المللی را توسعه روابط همه‌جانبه با چین دانست و امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک میان اتاق تهران و اتاق ایران و چین را از اتفاقات بزرگ اتاق‌های بازرگانی برشمرد و خواستار تشکیل نهاد پیگیری‌کننده جلسات مشترک این دو اتاق شد.