دنیای اقتصاد- بازرگانان اماراتی در دیدار با معاون حاکم دبی نسبت به موانع و مشکلات پدید آمده در همکاری تجاری با ایران اعتراض کردند و خواهان رفع این موانع شدند. بر اساس گزارش رویترز، بازرگانان اماراتی در دیدار با شیخ مکتوم بن محمد بن رشید آل مکتوم بر دخالت دولت امارات برای کاهش تاثیرات منفی این تحریم‌ها بر بخش بازرگانی دبی و امارات تاکید کردند‌.

فراسو
بازرگانان اماراتی خواستار رفع موانع تجارت با ایران شدند
بازرگانان اماراتی در دیدار با معاون حاکم دبی نسبت به موانع و مشکلات پدید آمده در همکاری تجاری با ایران اعتراض کردند و خواهان رفع این موانع شدند.
به گزارش «فارس»، دولت آمریکا در راستای سیاست‌های ضد ایرانی خود دولت امارات را به شدت تحت فشار قرار داده است تا محدودیت‌هایی را در زمینه مبادلات تجاری و مالی با ایران ایجاد کند.
در حالی که چنین عملی فراتر از قطعنامه‌های سازمان ملل است دولت امارات با تاثیرپذیری از فشارهای آمریکا محدودیت‌هایی را در زمینه مبادلات مالی با ایران پدید آورده است.
بر اساس گزارش رویترز، بازرگانان اماراتی شامل صادرکنندگان و واردکنندگان مواد غذایی، دارو و مصالح ساختمانی در دیدار با شیخ مکتوم بن محمد بن رشید آل مکتوم بر دخالت دولت امارات برای کاهش تاثیرات منفی این تحریم‌ها بر بخش بازرگانی دبی و امارات تاکید کردند‌.
گفته می‌شود اعمال این تحریم‌ها ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و امارات را با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است‌. محدودیت‌های بانکی مهم‌ترین مشکل بازرگانان و تجار اماراتی برای داشتن رابطه کاری با همتایان ایرانی است‌.
بازرگانان اماراتی در این دیدار در خصوص موانع تجاری که آنها را از انجام معامله با ایران در زمینه‌های مواد غذایی و دارو منع می‌کند مذاکره و رایزنی کردند‌.
ایران و امارات دارای روابط اقتصادی و تجاری نزدیکی هستند و در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالا از طریق این کشور وارد ایران شده است و صدها تاجر ایرانی در دبی دفتر کار دارند‌.