هیات رییسه جدید کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل

محمد نهاوندیان، محمد مهدی راسخ، ولی‌اله سیف، دکتر غلامرضا تاج گردون، سیدحسین سلیمی، اسدالله عسگراولادی، مسعود دانشمند و محمد مهدی بهکیش به هیات رییسه کمیته ایرانی اتاق بین‌المللی راه یافتند. به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللICC با هدف ارزیابی فعالیت‌های کمیته ایرانی این اتاق در ۶ ماه اول سال ۱۳۸۹، بررسی و تصویب برنامه‌های کمیته ایرانی تا پایان سال ۱۳۸۹ و تجدید انتخابات هیات رییسه این کمیته تشکیل جلسه داد.

در این نشست که اصلی‌ترین دستور کار آن انتخابات هیات رییسه کمیته ایرانی بود، محمد نهاوندیان در سخنانی به بررسی روند الحاق ایران به سازمان تجارت جهانیWTO اشاره کرد و گفت: در زمان آغاز بحث الحاق به WTO در کشور، با موانع سیاسی بسیاری برخورد کردیم، اما از همان موقع تهیه و تنظیم گزارش رژیم تجاری و آموزش گروه مذاکره کننده برای این منظور را در دستور کار قرار دادیم و این امر آثار مثبتی را برای کشور در پی داشت.

رییس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اینکه شرکت‌های ایرانی با این نرم بین‌المللی آشنا شده و از این فرصت برای آموزش و ایجاد نوعی مسابقه بهره گیرند، فایده بلندمدت دارد. در کوتاه مدت نیز اقتصاد ایران حتی در شرایط تحریم، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود را با دنیا ادامه می‌دهد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران یادآور شد: در این مساله که فرصتی در ICC ایجاد کنیم که به شرکت‌ها خدمات مشاوره‌ای ارائه شود، نباید تردید داشت و در اتاق‌های دیگر نیز باید چنین زمینه‌ای فراهم شده و گسترش یابد و همچنین حوزه فعالیت‌های منطقه‌ای فعال‌تر شود.