یک مقام آگاه گفت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و کاهش فشار ناشی از حذف یارانه‌ها، دولت به صدور یک میلیون کارت خرید «میزان» برای پرسنل آموزش و پرورش اقدام کرده و پیش‌بینی می‌شود برای کلیه کارکنان دولت و کارگران این کارت صادر شود. این مقام آگاه در گفت‌وگو با «فارس» اظهار داشت: اعتبار موجود در کارت‌های اعتباری میزان، برای هر شخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که این کارت‌ها، مجددا نیز قابل شارژ هستند. وی با بیان اینکه بازپرداخت اعتباری کارت‌های میزان به صورت سه ساله خواهد بود، گفت: برای سود هر کارت، ۴ درصد کارمزد آن را مصرف‌کننده پرداخت خواهد کرد و مابقی آن را در قالب عقود مبادله‌ای، تولیدکننده تقبل می‌کند. با این کار، هم بازار داخلی از کالاهای داخلی اشباع می‌شود و هم قیمت تمام شده کالاهای ساخته شده، با توجه به اینکه نرخ تسهیلات کم می‌شود، ارزان تر تمام می‌شود. این مقام آگاه همچنین در خصوص کارت‌های سوخت افزود: هر یک از بانک‌های کشور، بخشی از ناوگان حمل و نقل را در نظر گرفته که به ارائه کمک هزینه سوخت به صورت تسهیلات به آنها اقدام کند. به طور مثال، بانک ملت به تاکسی‌ها، ملی به وانت بارها، بانک سپه به آژانس‌ها و... خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: به این ترتیب، یک وام ارزان قیمت ۴ درصدی در قالب کارت اعتباری مخصوص سوخت، به رانندگان پرداخت می‌شود که مابقی سود آن را دولت متضمن می‌شود تا به سیستم بانکی پرداخت کند.

این مقام آگاه، با بیان اینکه ۸۰ درصد پرداخت‌ها با تامین اعتبار از سوی دولت و از طریق بانک‌ها صورت خواهد گرفت، افزود: ۵۰درصد از این پرداخت‌ها به صورت واریز مستقیم به حساب افراد است، ۳۰درصد آن یارانه‌ای است که به واحدهای تولیدی صنعتی برای بهینه‌سازی تکنولوژی آنها برای صرفه جویی در مصرف انرژی اختصاص خواهد یافت که نتایج آن، خود را در بهبود محصولات نشان خواهد داد، ۲۰درصد باقی نیز در اختیار دولت خواهد بود که در صورت نیاز، به تزریق نقدینگی اقدام کند.