روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به درج گزارشی در صفحه ۵ دنیای اقتصاد (مورخ ۱۳/۷/۱۳۸۹) با عنوان «بلیت هواپیما ۳۰ درصد گران‌تر»، متن جوابیه‌ای را برای ما فرستاده است. که عینا از نظرتان می‌گذرد. - مطابق قوانین هواپیمایی کشوری مصوب سال ۱۳۲۸ و اصلاحات آن طی سال‌های ۱۳۴۷ و ۱۳۵۹ متولی تعیین نرخ بلیت هواپیما، شورای عالی هواپیمایی بوده و به این جهت می‌تواند کار قیمت‌گذاری را انجام دهد.

- این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ۲۴ تیرماه سال‌جاری، طی مکاتبات انجام شده با ریاست‌جمهور ضمن طرح مشکلات و مسائل شرکت‌های عضو، خواستار افزایش بهای بلیت هواپیما می‌شود و ایشان طی ابلاغیه‌ای، موافقت خود را با درخواست فوق‌الذکر اعلام می‌نماید.

- با توجه به اینکه شورای عالی هواپیمایی متولی تعیین قیمت است؛ لذا موضوع در تاریخ ۶ مهرماه سال‌جاری در شورای مذکور مطرح و براساس بررسی‌های انجام شده از سوی این شورا و با موافقت ریاست جمهوری (طی ابلاغیه‌ شماره ۱۸۷۶۸-۸۹/م مورخ ۲۴/۶/۸۹) قیمت بلیت هواپیما در خطوط داخلی از ۱۵ مهرماه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

- بدیهی است نظر به جلب موافقت ریاست محترم جمهور نسبت به افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیت هواپیما نیاز به طرح موضوع در کارگروه هدفمند‌سازی یارانه‌ها دیده نشده است.

- در پایان لازم به ذکر است با توجه به اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما، مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری را دارد، این افزایش براساس ضوابط قانونی بوده است.