آغاز به کار ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها

ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در وزارت بازرگانی آغاز به کار کرد. این ستاد مسوولیت نظارت و هماهنگی کمیته‌های پنجگانه اطلاع‌رسانی، ذخیره سازی و توزیع، بازرسی و نظارت، هدفمندی گندم، آرد و نان و تجارت خارجی را برعهده دارد. در حاشیه راه‌اندازی این ستاد وزیر بازرگانی اعلام کرد: ‌با توجه به اینکه زمان اجرای قانون هدفمندسازی هنوز مشخص نیست، با انبار کردن کالا توسط برخی به تصور افزایش احتمالی قیمت‌ها و فروش آن با نرخ بالاتر برخورد می‌شود.

به گزارش «ایرنا»، ‌مهدی غضنفری افزود: ‌در شرایطی که هنوز زمان اجرای قانون هدفمندسازی مشخص نیست، کسی نمی‌تواند برنامه ریزی خاصی داشته باشد.

وی گفت:‌ ‌اگر قرار باشد قیمت کالایی به علت افزایش نرخ حامل‌های انرژی تغییر یابد،‌ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به طور کامل آماده است با بررسی، قیمت جدید را اعلام کند.

وزیر بازرگانی تاکید کرد:‌ این قول را به مردم می‌دهیم که با اطلاعات صحیح از وضعیت بازار و قیمت‌ها، ‌اطلاع رسانی درستی ارائه شود تا آنها بتوانند در خریدهای خود به خوبی تصمیم‌گیری کرده و کالا را به موقع تهیه کنند و اگر تخلفی نیز در بازار مشاهده شد به ما گزارش دهند. وزیر بازرگانی درباره وضعیت ذخیره‌سازی و اینکه آیا این اقدام همچنان ادامه دارد، گفت: ‌مباشران تعیین شده‌اند و قراردادهای مورد نیاز نیز منعقد شده و از سویی متناسب با نیاز بازار نیز کالاها ذخیره شده است.

غضنفری با تاکید براینکه براساس برنامه، ‌ذخیره‌سازی صورت گرفته است، ‌افزود: ‌ذخیره اضافی احتیاطی است و در صورت کمبود در بازار توزیع می‌شود، بنابراین قرار نیست بی‌دلیل و در شرایطی که کالا به اندازه کافی در بازار است، ‌توزیع اضافی صورت گیرد.

مجتبی ثمره هاشمی، مشاور عالی رییس‌جمهور نیز در این مراسم گفت: در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، نگرانی عمده مردم این است که واقعی شدن قیمت‌ها باعث افزایش غیرواقعی قیمت برخی کالاها شود که با تدابیر وزارت بازرگانی و با توجه به تجربیات موفق این وزارتخانه در نظارت و تنظیم بازار، این نگرانی‌ها رفع خواهد شد.