گروه بازرگانی - رییس شورای اصناف کشور با اعلام جزئیات انتخابات هیات رییسه شورای اصناف که طی امروز و فردا برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۲۹ کاندیدا در این انتخابات با هم به رقابت می‌پردازند. قاسم نوده فراهانی در گفت و گو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» افزود: اعضای شورای اصناف کشور ۱۴۴ نفر هستند که از تمامی استان‌های کشور به عنوان اعضای پارلمان شورای اصناف انتخاب شده اند.او ادامه داد: از این میان، ۲۹ نفر برای هیات رییسه کاندید شدند که طی انتخابات، شش نفر از آنها، عضو جدید هیات رییسه شورای اصناف کشور خواهند شد.رییس شورای اصناف کشور متذکر شد: در عین حال، یک نفر نیز با پیشنهاد وزیر بازرگانی و تایید هیات عالی نظارت در کنار این شش نفر قرار خواهد گرفت.او همچنین گفت: پس از این مرحله، این اعضای، سه نفر را از میان خودشان به عنوان رییس و نواب رییس انتخاب خواهند کرد.

نوده فراهانی ضمن تشریح این جزئیات از روند انتخابات هیات رییسه شورای اصناف کشور متذکر شد: با توجه به اینکه بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد، حضور هرچه قوی‌تر شورای اصناف کشور در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، در به‌روز رسانی اطلاعات بازار، بهبود و شفاف سازی نظام توزیع و مالیاتی و نوین‌سازی واحدهای صنفی بسیار موثر خواهد بود.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی نیز در واکنش به این سوال که فکر می‌کنید چه کسی رییس شورای اصناف شود، اظهار داشت: در انتخابات نمی‌شود پیش‌بینی کرد، فقط این را می‌توانم بگویم که همه طیف‌ها این شانس را دارند تا وارد هیات رییسه اصناف شوند و در همین راستا فعالیت‌های مختلفی سازمان‌دهی شده است و گروه‌های متعددی در تلاش برای رسیدن به هیات رییسه شورای اصناف هستند. رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی درباره اهمیت شورای اصناف گفت: این شورا تنها نهادی است که می‌تواند در کمترین زمان با رییس‌جمهور دیدار داشته باشد. رادمرد افزود: در رقابت انتخاباتی شورای اصناف برای رسیدن به هیات رییسه گروه‌های مختلف اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را دنبال می‌کنند. وی تصریح کرد: به نظر من اهمیت شورای اصناف از اتاق بازرگانی بیشتر است؛ چرا که بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد و حضور شورای اصناف در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بهبود نظام توزیع شفاف‌سازی، نظام مالیاتی، به‌روز رسانی اطلاعات بازار، نوین‌سازی واحدهای صنفی و برندسازی بسیار کلیدی است.