رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار با بیان اینکه صادرات زعفران همچنان به دلیل عوارض بالا به صورت چمدانی انجام می‌شود، گفت: صادرات پسته به آمریکا نیز به صورت قاچاق و از طریق مکزیک و کانادا صورت می‌گیرد. اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با «فارس»، در خصوص انتشار اخباری در روز چهارشنبه مبنی بر ممنوعیت صادرات پسته ایران به آمریکا اظهار کرد: این اخبار بی ربط است، صادرات پسته به آمریکا از ۶- ۵ سال گذشته غیرممکن شده است، زیرا این کشور سود بازرگانی ۳۴۵ درصدی برای واردات پسته اعمال کرده است. وی با بیان اینکه امسال محصول پسته خیلی خوب بوده است، گفت: تاکنون تمام پسته به دست آمده از باغات به فروش‌ رفته است، بازار فروش ما کشورهای عربی، اروپای شرقی و خاور دور است.

رییس اتاق مشترک ایران و چین همچنین با بیان اینکه «تثبیت نرخ ارز مساله مهمی است» افزود: نابسامانی بازار همه را ناراحت کرده است. وی در واکنش به اعلام دلار ۱۰۶۹ تومانی از سوی بانک مرکزی، گفت: اگر بانک‌ها ارز ارائه کنند قیمت را می‌توان کنترل کرد، چرا که ما در بازار دلار غیربانکی نداریم.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران در ادامه با انتقاد از عوارض بالای صادرات زعفران تصریح کرد: قانون می‌گوید اگر صادرات زعفران بیش از ۵۰ گرم باشد در ازای هر کیلو باید ۵۰۰ دلار عوارض داده شود که این تصمیم، تصمیم عاقلانه‌ای نبوده است. عسگراولادی گفت: اگر به آمارها نگاه کنیم صادرات زعفران ما «صفر» است، اما در عمل رقم صادرات آن بسیار بالا است. وی همچنین در خصوص افزایش قیمت زرشک گفت: از دلایل افزایش قیمت زرشک اطلاعی ندارم.