گروه بازرگانی - نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران، از امروز تا ۹ مهر ماه برپا می‌شود.

منوچهر منطقی، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی در مورد جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال صنعت هوایی، ۱۸۰ غرفه‌گذار فعال در صنعت و خطوط هوایی کشور از بخش خصوصی و دولتی حضور دارند. او با بیان اینکه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران، ستاد توسعه‌ فن‌آوری هوا فضا، دفتر همکاری‌های فن‌آوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع هوایی، هسا و صهفا در برگزاری نمایشگاه و همایش ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران مشاکرت دارند، اعلام کرد: قرار است مسابقه‌ای نیز با موضوع هواپیماهای سبک توسط دانشگاه شریف در حاشیه نمایشگاه امسال برگزار شود.

وی از مذاکره ایران با سه کشور اروپایی در صنایع هوایی غیرنظامی و تولید مشارکتی هواپیما هم خبر داد و با اشاره به این‌ که تحریم‌ها علیه ایران محدودیت‌هایی به وجود آورده، اما در عین حال افق‌های تازه‌ای را نیز برای کشور پدید آورده است، خاطرنشان کرد: کارگروهی متشکل از دست‌اندرکاران صنعت هوایی کشور تشکیل شده که این کارگروه تا پایان امسال قوی‌ترین استراتژی ممکن در صنعت هوایی را عرضه می‌کند.

او ادامه داد: ایران زیرساخت‌های خوبی در صنعت هوایی دارد، اما متاسفانه این زیرساخت‌ها تا کنون منسجم نبوده که امیدواریم با بازنگری استراتژی صنعت هوایی این موضوع حل شود.

منطقی همچنین با اشاره به پیشینه‌ صنعت هوایی در ایران افزود: ‌صنعت هوایی و سازمان صنایع هوایی تاکنون مجموعه‌ای بسته بوده و اطلاعات کمی از آن منتشر شده، اما باید گفت که صنعت هوایی کشور پتانسیل‌های زیادی دارد که از این پس به آن پرداخته خواهد شد.

این نمایشگاه در محل نمایشگاه دائمی هوایی در اتوبان تهران - کرج برگزار می‌شود.