گروه بازرگانی- عضو هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی کشور در واکنش به طرح انتقال سازمان بنادر و دریانوردی به خارج از پایتخت گفت: ماموریت‌ها و شرح وظایف این سازمان کاملا تخصصی و بین‌المللی است و رسیدگی به این وظایف و برقراری ارتباط در سطوح گوناگون مستلزم حضور این سازمان در تهران است. مرادی تصریح‌ کرد: البته این سازمان می‌تواند معاونت‌های فنی و اجرایی را به برخی بنادر کشور که استعداد و زیر ساخت لازم را دارند واگذار کند.

به گفته وی، اگر قرار است سازمان بنادر و دریانوردی به دیگر استان‌های کشور انتقال داده شود، بهترین نقاط، استان‌ هرمزگان و شهرستان بندرعباس هستند.

مرادی با بیان اینکه در زمینه بنادر و حمل و نقل دریایی نیز همانند بخش‌های دیگر اقتصادی و صنعتی، متاسفانه تعریف روشنی از چگونگی حضور و مسوولیت بخش خصوصی وجود ندارد، گفت: ‌بی‌اعتمادی دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی موجب کمرنگ شدن حضور شرکت‌های دریایی خصوصی در سرمایه‌گذاری و اعمال مدیریت در بنادر شده است.

مرادی تصریح کرد: توانایی و قابلیت غیرقابل تصوری در بخش خصوصی وجود دارد که مطمئنا با اعتمادسازی و حمایت دستگاه‌های دولتی این توانایی افزایش خواهد یافت.