رییس موسسه استاندارد در حاشیه جلسه شورای‌عالی نظارت بر اتاق‌های بازرگانی از اعلام استانداردهای ملی، برای کالاهای صنعتی که در فهرست واردات هستند تا پایان هفته جاری خبر داد. بر همین اساس ستاد نظارت بر کیفیت و استاندارد کالاها، نصب برچسب گواهی استاندارد روی کالاهای وارداتی را الزامی اعلام کرد.

به گزارش مهر، الزام نصب گواهی استاندارد روی کالاهای وارداتی براساس تبصره یک ماده ۳ قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی انجام می شود.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف هستند قبل از واردات کالا نسبت به ارائه گواهی موسسات استاندارد جهانی مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با ارائه نمونه، جهت دریافت گواهی استاندارد اقدام و نسبت به الصاق برچسب گواهی مذکور روی کالاهای وارداتی اقدام کنند.

ستاد نظارت بر کیفیت و استاندارد کالاها، با توجه به اهمیت نظارت بر کیفیت و استاندارد کالاها اعم از وارداتی و تولیدات داخلی و لزوم اجرای مصوبات کارگروه حمایت از تولید در این زمینه و قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی تشکیل شده است و زیر نظر معاونت امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن وموسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران فعالیت می‌کند.