گروه بازرگانی - نشست خبری رییس سازمان بازرگانی استان تهران روز گذشته در حالی برگزار شد که وی از متعادل بودن بازار اقلام عمده مصرفی خانوار و روند نزولی قیمت‌ها خبر داد. عباس قبادی در جمع خبرنگاران در خصوص نرخ گوشت، زولبیا و بامیه، تخم‌مرغ، پرونده‌های تخلف، بازرسی‌ها و نمایشگاه‌های پاییزه سخن گفت. رییس سازمان بازرگانی استان تهران از توزیع ۶۰ تن گوشت گرم گوسفندی از امروز (سه‌شنبه) در تهران خبر داد و پیش‌بینی کرد که قیمت گوشت گوسفندی در روزهای آینده کاهش یابد.

قبادی با اشاره به اینکه کشور در تولید گوشت گوسفندی فقیر شده است و نیازمان را باید با واردات تامین کنیم، خاطرنشان کرد: در زمینه دام سبک در کشور تولید صنعتی نداریم.

وی اعلام کرد: هفته گذشته ۷۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی به بازار عرضه و منجر به تعدیل قیمت‌ها شد.

قبادی همچنین تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای تحویل گوشت قرمز گرم به واحدهای توزیع‌کننده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد و تقاضای فروشگاه‌ها به هر میزان که باشد در اختیارشان قرار می‌گیرد. در این میان هر کیلوگرم لاشه گرم گوسفندی با قیمت ۱۱ هزار تومان درب فروشگاه به آنها تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، قیمت برنج، روغن، قندوشکر، خرما و مرغ در ماه مبارک رمضان تغییر نکرد، اما قیمت گوشت قرمز، اندکی افزایش یافت.

به گفته قبادی، از آغاز ماه رمضان تاکنون ۷۵هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی در سطح بازار انجام شده که از این تعداد برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی پرونده تشکیل شده است. در این میان حجم تخلفات کشف شده ۱۷ هزار و ۵۷۵ مورد به ارزش ریالی بیش از ۴۱ میلیارد ریال بوده است.

قبادی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه در استان تهران گفت: ۲۰ نمایشگاه پاییزه در سطح این استان از روز هفدهم شهریورماه آغاز می‌شود که سهم شهر تهران ۵ نمایشگاه در فرهنگسرای خاوران، حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم، مصلی تهران و ورزشگاه تختی است.