مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی در هفت ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴/۷ میلیارد دلار رسید. به گزارش «فارس»، در حالی که آمریکا فشار بسیار زیادی را بر کره جنوبی وارد آورده است تا از سطح روابط اقتصادی خود با ایران بکاهد، آمارها از افزایش قابل توجه مبادلات ایران و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر حکایت دارد. «یونهاپ نیوز» به نقل از اداره گمرک کره اعلام کرد، طی ماه‌های ژانویه تا ژوئیه ۲۰۱۰ بالغ بر ۴/۷ میلیارد دلار کالا بین دو کشور مبادله شده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۸/۴ میلیارد دلار رسیده بود. صادرات کره به ایران در هفت ماه ۲۰۱۰ با رشد ۷/۴۶ درصدی به ۹/۲ میلیارد دلار رسید که ماشین‌آلات و وسایل الکترونیکی مهم‌ترین اقلام صادراتی به ایران بوده‌اند.

کره جنوبی همچنین در این مدت ۴/۴ میلیارد دلار کالا و خدمات از ایران وارد کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳/۵۷ درصدی داشته است. نفت مهم‌ترین کالای وارداتی کره جنوبی از ایران بوده است.

یک مقام کره‌ای با اشاره به فشارهای آمریکا بر این کشور برای محدود کردن مبادلات خود با ایران گفت، تا پایان ژوئن همه چیز خوب بوده است؛ اما از ماه ژوئیه شاهد تاثیر این فشارها بر مبادلات دو کشور هستیم. وی حفظ روابط تجاری با ایران را برای کره « ایده‌آل» دانست. ایران هشدار داده است در صورت پیروی کره از تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله به مثل خواهد کرد و منافع دو هزار شرکت کره‌ای در ایران به خطر می‌افتد.