مدیرعامل یک شرکت پخش سراسری معتقد است که در زمان حاضر، سهم شرکت‌های پخش از توزیع کالا به وی‍ژه در حوزه‌ تامین مایحتاج عمومی همچون مرغ، قند و شکر و غیره اندک است. رضا صحرایی در گفت‌وگو با «ایرنا»، گفت: ‌در شرایط کنونی، حجم بزرگی از فعالیت حوزه پخش کالا توسط سیستم‌های عمده‌فروشی و بنکداری صورت می‌گیرد که این بخش نیز مسائل خاص خود را دارد. به گفته این فعال بخش خصوصی، در صورت الزام قانونی برای پخش توسط شرکت‌های سراسری علاوه بر سامان‌یابی توزیع، فعالیت‌ها با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌ها و نیروی شاغل توجیه اقتصادی پیدا می‌کند.

صحرایی نبود حمایت از فعالان حوزه‌ پخش را از جمله مسائل کنونی عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به توزیع استاندارد و برنامه‌ریزی شده نیازمند سیستماتیک شدن روش توزیع هستیم. وی این موضوع را نیز گفت که اغلب تولیدکنندگان به نظام مستقل از خود باور ندارند و این مساله موجب شده تا امر توزیع به کندی صورت گیرد.

به گفته صحرایی، حاکم نبودن روش استاندارد در حوزه توزیع منجر به جابه‌جایی پول، ‌غیریکسان شدن قیمت‌ها و ایجاد مسائلی برای تولیدکنندگان می‌شود.

اصلاح نظام توزیع یکی از چند پروژه وزارت بازرگانی در طرح تحول اقتصادی است، صحرایی در این باره می‌گوید: «اینکه چنین اتفاقی رخ دهد بسیار موثر است، اما تاکنون اقدام خاصی را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم.»

وی عنوان کرد با اصلاح نظام توزیع شرکت‌های توزیعی از حجم بالایی بهره‌مند می‌شوند و فعالیت آنها نیز توجیه اقتصادی پیدا می‌کند.