«پیام» یا «پرند»؟

گروه بازرگانی - در حالی که مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر از انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به زمین ۲۱۲ هکتاری پرند بنابر دستور کتبی وزیر بازرگانی می‌دهد، مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد: ‌در زمینه انتقال نمایشگاه بین‌المللی به این منطقه مذاکراتی صورت گرفته است. محمد نوروزی در نشستی خبری در این باره افزود: مسوولان استان و نمایشگاه بین‌المللی تهران درخواست ۴۰ هکتار زمین را کرده‌اند که در حال بررسی این موضوع هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در عین حال با یادآوری این که قطعی شدن انتقال نمایشگاه به منطقه ویژه پیام منوط به نظر مشاوران و سرمایه‌گذاران خواهد بود، خاطرنشان کرد که این نمایشگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با سالن‌های چند طبقه ایجاد خواهد شد.

خبر انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به منطقه ویژه اقتصادی پیام در حالی عنوان می‌شود که پیش از این بارها بحث انتقال نمایشگاه بین‌المللی مطرح شده و حتی قبل از تعیین مناطق پرند یا پیام به عنوان گزینه‌های انتقال سایت نمایشگاه بین‌المللی، کلنگ تاسیس این نمایشگاه در شهر آفتاب زده شد. اقدامی که البته بی‌سرانجام ماند.

افتتاح فاز اول منطقه ویژه پیام در پاییز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در ادامه این نشست خبری، به ایجاد فرودگاه پیام در این منطقه ویژه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس وعده رییس کل گمرک، گمرک کرج یا استان البرز در این فرودگاه مستقر می‌شود. همچنین ‌امکانات اولیه و زیرساخت‌ها در منطقه ویژه پیام به گونه‌ای فراهم شده که مجموع پست ایران در پیام فرود آید و پس از تجزیه شدن در تمام خاورمیانه توزیع ‌شود. یک‌هاب پستی بی‌نظیر که همه امکانات را در اختیار دارد و می‌تواند درآمد زیادی برای کشور ایجاد کند. او همچنین به انجام مذاکره با ‌دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و امیرکبیر برای ساخت پردیس بین‌المللی این دانشگاه‌ها در منطقه ویژه پیام اشاره و اضافه کرد: پست ۶۳ کیلوواتی برق نیز در منطقه ویژه پیام ساخته و تحویل وزارت نیرو شده است تا این منطقه برای ۲۰ سال آینده مشکل برق نداشته باشد.